LP - Skivor : Slowgold - Mörkare 2018

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista

Skivpåsen Bild 1 med texterna

Skivpåsen Bild 2

LP:n är svart 

Etiketten 

Lapp på omslaget 








Musiker

Johannes Mattsson - Bas
Erik Berntsson - Trummor , Percussion
Amanda Werne, - Keyboards , Gitarr & Sång


Låtlista



A-Sidan


Verklighet
Mörkare
Mycket Bättre
Natten


B-Sidan

Vad Är Kärlek
Ta Mig Hem
Likgiltighet
Minnen
Mod


180g Limiterad upplaga





Slowgold släpper nytt material detta år

Oj då det var inte illa med tanke på hur mycket det har kommit ut alla redan.
Kanske kan det bli för mycket, konstigt nog så blir det aldrig det ändå. 
Tolkningsfråga som allt annat kanske.

Men det är musik jag riktigt tycker om så jag klagar verkligen inte. Slowgold musik har dock blivit både bättre men som sagt mörkare. Kanske på sitt eget sätt.

Slowgold har vuxit rejält och gett oss en skiva man kan njuta av på många sätt.

Allt i ett svep , lite i taget eller bara en snutt för att man ska sitta klistrad och bra njuta av det som kommer fram. Det är blandat på denna skiva, lite blandat och även lite mjukare än vanligt.
Skivan kan som sagt kännas seg första gången man lyssnar på den och då är bara att vänta några dagar och lyssna igen så kommer ni se att skivan växer för varje gång. 
Det är med blandade känslor man lyssnar på denna skiva.
Antingen så gillar man den eller så tycker man inte om den
Själv så vet jag redan vad jag tycker och jag spelar den gärna ett par varv till denna dag.
Dock är jag väldigt svag för skivans sista spår Mod, ett litet lyckopiller på sitt eget sätt.
Jag är kär tror jag



Betyg 3/5

Kommentarer