LP - Skivor : Peps Blodsband ‎– Spår 1978

Omslaget är en klassiker
Fullt med spår

Baksidan med låtlista + Spår

Uppviket med hela gänget

Skivpåsen har lite reklam

LP:n är svart 

Etiketten 






Musiker


Willie Mbuende - Bas
Peps Persson - Gitarr
Tony Ellis - Gitarr
Lester Jackman - Kongas
Bosse Skoglund - Kör
Göran Weihs - Kör
Lester Jackman - Kör
Monika Bring - Kör
Peps Persson - Kör
Shaun Erman - Kör
Tony Ellis - Kör
Peps Persson - Munspel
Lester Jackman - Orgel
Peps Persson - Orgel
Tony Ellis - Orgel
Bosse Skoglund - Percussion
Lester Jackman - Percussion
Marcos Monserrat - Percussion
Peps Persson - Percussion
Sam Charters - Percussion
Peps Persson - Piano
Per Notini - Piano
Tony Ellis - Piano
Lester Jackman - Sång
Peps Persson - Sång
Tony Ellis - Sång
Bosse Skoglund - Trummor
Göran Weihs - Trumpet
Peps Persson - Trumpet



Låtlista


A-Sidan


Maskin Nr. 2
Spår
Stabo
Drängavisan
Punky Reggae


B-Sidan

Hyreskasern (Efter Jacob Millers "Tenament Yard")
Our Music
Moliendo Café
Games
Mors Lille Olle





Nu blir det något helt annat, en skiva som jag trodde att jag hade i min samling.
Men det hade jag visst inte så när den låg i billigt backen så blev det ett köp

40 kr så blev den min. Spår heter skivan och många anser att detta är en av Peps Persson / Peps Blodsband s bästa skivor.

Här finns både reggae och progg så det blir en härlig blandning
även klassikerna som Spår , Maskin nr 2 , Hyreskasern.

Skivan är lite speciell men kanske är det helt och hållet magiskt bra.

Klassiker som sagt och lite av en av mina favoritskivor med Blodsbandet.
Låtarna känns alltid aktuella på sitt eget sätt och det blir aldrig tråkigt.

Dock kommer nog Maskin nr 2 & Hyreskasern alltid sitta i mitt huvud.
Kan nästa sjunga med i båda låtarna, samtidigt så skulle jag vilja veta ifall om någon kan sista still när man spelar Punky Reggae.  Det enda jag kanske kan ha lite svårt för är sista spåret
Mors Lille Olle men det går över efter ett par varv.
Skivan kan spelas flera gånger och det finns inte ett enda dåligt spår på denna härliga skiva. Det finns både instrumentala spår och spår med sång.

jag gillar denna skarpt och som sagt hittar ni denna billigt så slå till är mitt tips

Betyg 3/5

Kommentarer