LP - Skivor : Gov't Mule - Dark Side Of The Mule 2018

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista
Förlåt för lite usel bild 

Uppviket 

Skivorna ligger i 2 svarta skivpåsar

2 Riktigt läckra Vinyler 

LP Nr 1

LP Nr 2

LP Nr 1 Etiketten 

LP Nr 2 Etiketten 

Lapp på omslaget 






Musiker


Warren Haynes – Sång & Gitarr
Matt Abts – Trummor
Danny Louis – Keyboards
Jorgen Carlsson – Bass
Ron Holloway - Saxofon
Durga McBroom - Kör
Sophia Ramos - Kör
Machan Taylor - Kör



Låtlista

A-Sidan


One Of These Days
Fearless
Pigs On The Wing, Pt. 2
Comfortably Numb


B-Sidan 

Shine On You Crazy Diamond, Pts. 1-5
Have A Cigar

C-Sidan

Breathe (In The Air)
Time
The Great Gig In The Sky
Money

D-Sidan

Shine On You Crazy Diamond, Pts. 6-9
Wish You Were Here

Limited I  2000 exemplar




Behöver jag verkligen en sådan här skiva i min samling tro?

Kanske Kanske inte tänkte jag men när det var Pink Floyd covers på 2 riktigt läckra vinyler så kände jag att denna blir ett köp till min samling. Kunde inte hålla mig. Visst så är DSOFTM en av mina favoritskivor så jag trodde faktiskt att jag skulle få en till min samling.
Men det var det inte, skivan innehåller inspelningarna från Pink Floyd s katalog från både
Ainmals , Whis You Were Here och DSOFTM. Så det är med spänning man sitter och lyssnar på denna skiva. Det är riktigt bra covers måste jag faktiskt erkänna.

Gov't Mule gör låtarna på sitt eget sätt så det blir riktigt njutbart att lyssna på den,
Det är inte låtarna rakt av. Trots namnet, gör Mule inte en fullständig cover av Dark Side of the Moon för den här uppsättningen. De vågar inte för djupt in i Pink Floyd-katalogen.

Varje låt är relativt välkänd, med de mest obskyra låtarna "Fearless", "Pigs on the Wing" och den andra halvan av "Shine On You Crazy Diamond". De gick inte in i någonting obskyr, men de valde låtar från olika eror av Pink Floyds generella framgång. Samtidigt så är man nyfiken ifall det skulle låta om de körde Arnold Layne , Bike & Scarecrow. Det kanske skulle ha låtit riktigt bra eller helt galet. Det tål att tänkas på men de de valde några bra låtar, de utförde dem extremt bra, och det totala flödet av uppsättningen är utmärkt.

Det enda man kan klaga på det är att det för kort på sitt eget sätt.
Visst det är ändå 70 min musik med covers från Pink Floyd-katalogen.
Men det är kanske lite för lite eller för mycket.  Tolkningsfråga kanske. 
Men den enda frågan vi frågar är  by the way which one's is the mule????

Skämt å sido men denna pärla växer för varje gång.
Riktigt härlig utgåva


Betyg 4/5 

Kommentarer