LP - Skivor : Neon Rose - Reload 1975

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Hela bandet på Skivpåsen 

Texterna finns på Andra sidan av Skivpåsen

LP:n är svart 

Etiketten 

Vertigo Loggan 






Musiker

Roger Holegård - Sång
Piero Mengarelli - Gitarr
Gunnar Hallin - Gitarr
Benno Mengarelli - Bas
Stanley Larsson - Trummor





Låtlista

A-Sidan

Dead Eyes
Night Birds
Too Long.
The Race For Knowledge
A Man's Not A Man

B-Sidan

A Smell Of Death
Reload
Dust And Rust
Tears Of Pain 




Dags att sätta igång med en skiva som jag bara har hört gott om.

Det är en skiva som många kallar en av Sveriges första Hårdrocksskivor, Sedan så beror det så klart vem som var först, Pugh eller November. Det beror på hur man räknar som sagt.

Bandet bildades 1970 och detta är deras andra skiva som heter Reload heter den och kom ut 1975.

Anledningen till att jag köpte den var att jag har läst mycket gott om denna Reload.

Så när den fanns i begangad backen så blev det ett chansköp. Bandet låg på Vertigo och har gett ut både Black Sabbath och Thinn Lizzy.


Det är full fart från första gitarrtonen och hela skivan igenom.
Vilket tryck och vilken kraft i allt som kommer ut. Skivan är ett lyckopiller för en Hårdrock s kille.
Mycket luftgitarr blir det dock, Men jag klagar inte. Jag bara njuter istället.
Neon Rose måste jag kolla upp ifall det går att få tag på deras andra skivor med tiden.


Några har väl säkert redan hört denna skiva, så ni vet vad jag talar om och vet ni inte det så måste ni kolla upp denna. Ett stycke musikhistoria och ren kärlek på samma gång.


Nej nu tar vi och spelar denna ett par varv till , Trots att den känns väldigt seg första gången man lyssnar på den. Men den växer och till slut så är den riktigt underbar skivan.

Betyg 3/5

Kommentarer