LP - Skivor : Supertramp ‎– Crime Of The Century 1974

Omslaget till Vinylen

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen Bild 1 

Skivpåsen bild 2 med texterna 

Vinylen är svart 

Etiketten 







Musiker



Rick Davies - sång, akustiskt piano elektrisk piano Hammondorgel , Harmonica & Moog synthesizer
Roger Hodgson - Sång & baksång, elgitarrer Piano
John Anthony Helliwell - Saxofoner Klarinett harpa & Kör
Dougie Thomson - Basgitarr
Bob C. Benberg - Trummor & Slagverk




Låtlista

A-Sidan


School
Bloody Well Right
Hide In Your Shell
Asylum

B-Sidan

Dreamer
Rudy
If Everyone Was Listening
Crime Of The Century



Vi fortsätter i prog träsket ett litet tag till. Denna gång med en skiva som jag har sett några gånger i Progforumet på Facebook och även på Flashback. Supertramp - Crime Of The Century heter skivan.
(Vill dock flika in att den enda låt jag har hört med Supertramp innan är Its Raining Again.

Men som sagt många har talat gott om denna skiva och jag har varit sugen länge på den.
Så när jag hittade denna på loppis billigt så slog jag till direkt. Måste ju chansa

Skivan är lite speciell måste jag erkänna och det är med besked.
Underbar Prog med pop känsla eller om det bara är Prog Rock. Det är en tolkningsfråga.

Här finns allt man vill ha , Härlig Musik och intressanta texter och allt bara flyter.
En blandning av Marillion och Genesis och jag klagar inte.

Denna har blivit en av mina favorit skivor inom Prog.
Kanske är den lite för kort vissa stunder. Men det är en tolkningsfråga som vanligt.
Själv så önskar jag att jag hade hört denna skiva tidigare men sent skall syndaren vakna.

Jag är förälskad & ett måste i varje samling

Betyg 5/5

Kommentarer