LP - Skivor : Skogen Brinner - 1st 2013

Omslaget till Vinylen

Baksdian

Bilden blev upp och ned
inget att göra åt 


Skivpåsen är vit 

LP:n är svart 

Etiketten 





Musiker


Jesper Aronsson - Sång
Joel Carnstam - Elbas
Jonatan Eriksson - Trummor , Orgel , Sång
David Forsberg - Gitarr , Sång


Låtlista

A-Sidan

Skogen Brinner
Pundarvarning
Odjurets Hämnd
Australien


B-Sidan

Chock
Svarta Skuggor
Fasornas Berg
Vägen Till Förvirring
Speed Freak



Limiterad i 600 ex 1 utgåva 



Nu blir det dock en dubblett i samlingen men det klagar jag inte över.
Vinylen tog slut rätt så fort när den kom och jag har CD:n sedan många år tillbaka men ändå
så kunde jag inte låta bli att slå till när jag fick se den på köp sidan på Facebook.
En retro rock eller stoner rock skiva som är en klassiker. Skogen Brinner


Riktigt härligt. Tänk Black Sabbath fast på Svenska.
Tung Rock med bra texter på svenska och ett ös som heter duga.
Om det inte vore så att man bor i lägenhet så skulle jag stå och hoppa och
lira Luftgitarr just nu. Men det får bli en annan gång

Plattan är på ca 40 min. 8 Låtar på Svenska & 1 låt på Engelska.Det känns perfekt på något sätt.

Plattan är en härlig hårdrocksplatta utan några som helt krångligheter.Allt bara kommer i full fart
Låter lite som November var min tanke första gången jag hörde Pundarvarning och det
gav mig mersmak så däför är jag glad över att plattan har kommit nu.

Men är detta progg eller nyprogg tro det är frågan svaret måste nog vara kanske.
Men Skogen Brinner är ett band som förtjänar mera uppmärksamhet.








Betyg 5/5

Kommentarer