Bortglömda skivor + Bubblare

Jag följer en blogg som heter The Swedish Progg blogg som ni vet. 
Han finns även på Facebook & vi kom in på vissa skivor som har som sina favoriter. 
Han tänker vänta med sin 25 bästa album lista, Dock blev jag inspirerad att göra en själv 

Så här kommer mitt bidrag Del 3 Eller Egen Lista välj själva





Archimedes Badkar – Tre
En klassiker som jag bara älskar.
Har spelat den många gånger och jag tröttnar aldrig på den 

Ragnarök – Ragnarök
En skiva från Silence som
borde få mer uppmärksamhet. 

Kebnekajse – Ljus Från Afrika
En enda skiva som Kebnekajse spelar folkmusik från Afrika
Skivan borde återutges på CD
Udda pärla  








Mikael Ramel – 3:e Skivan
är en skiva som man antingen gillar eller inte.
Själv så är den bästa som Mikael Ramel har gett ut 

Zamla Mammaz Manna – Schlagerns Mystik / För Äldre Nybegynnare
En skiva som jag har nog lyssnat sönder på sitt eget sätt.
Denna skivan var en skiva som jag lyssnade på när jag mådde riktigt dåligt
(riktigt depprimerad) Men ändå så fanns deras konstiga och glada musik
som man konstigt nog blev riktigt glad över.
Dock är det riktigt knäpp musik enligt många
Men jag gillar den och hjärtat klappar lite extra för denna skiva

Mission Possible – Mission Possible
En liten slamkrypare på bloggen
Har bara hört denna på Youtube och denna är nog det konstigaste
inom kristen Musik.
Dock har den en härlig orgel och riktigt bra B-Sida.
kolla upp den på Youtbe 

Mission Possible – Mission Possible




Paatos – Timeloss
Nyprog som enligt mig är tidlös,
deras bästa skiva enligt mig.  
Tomas Ernvik And Gert Gustaffson – Rockoratoriet Brinnande
Kristen Gospel med lite skvätt av Blues
Den kan bara bli bra,
Den har sin charm på sitt eget sätt och jag lyssnar flitigt på denna 


Vatten – Tungt Vatten
Kristen Bluesrock kan den verkligen vara bra
Helt underbart om du frågar mig.
En riktig pärla som förtjänar mera uppmärksamhet
Folk blir bara förvånad över att jag nämner bandet

Asoka – Asoka
Ett band jag önskar att jag hade sett live.
Skivan är en liten härlig Bluesrock pärla och lite till
Numera en Klassiker eller bortglömd
Välj själva  
Trettioåriga Kriget – Krigssång
Kanske deras bästa skiva enligt många
Själv så är denna nr 2 i min samling.
Nr är Hej På Er !!


Björn Famne – Björn Famne
En härlig Psykedelisk singel som konstigt nog har blivit utgiven på Falk som
gav ut rätt mycket Kristen musik på sitt skivbolag (Om Jag Minns Rätt)
Den kom ut nypressad till RSD 2016
Berits Halsband – Berits Halsband
Jazz rock / Fusion
En riktig pärla som jag hoppas att flera upptäcker



Mats Glenngård – Kosterläge
En skiva som jag bara inte kan sluta spela vissa stunder.
utgiven på Gump under 70- talet.
Klassiker på sitt eget sätt.
Jag gillar den 

Resan – Resan (The Trip)
Den uddaste skivan i hela min samling
utan tveckan. Men ändå så finns där något 

Fuchsia – Fuchsia (Från England Jag vet så detta blir en liten slamkrypare)
Folkrock skiva som jag hoppas på att flera kommer att gilla.
Ge den en chans och ni kommer att bli förvånade
Jag blev det när jag hörde denna första gången

Dimmornas Bro – Dimmornas Bro
Staffan Hellstrand skiva som jag har för
mig att han skäms för att  han har gjort.
En Genesis & Supertramp influerad skiva som
jag kan gilla vissa stunder och då spelas den rätt ofta 

EGBA – Jungle Jam
En Jazz Rock Fusion skiva som förutom har ett riktigt läckert omslag
så är det deras bästa skiva enligt mig.
En skiva som jag hoppas att flera kommer att upptäcka  

Greg FitzPatrick – Det Persiska Äventyret
En skiva som kanske är den svår lyssnaste på sitt eget sätt.
En amerikan som sjunger på Svenska och sjunger covers eller egna låtar

Taste Of Blues – Schizofrenia
Härlig Blues och föregångaren till Asoka

Isildurs Bane – Sagan Om Ringen
En skiva som enligt många är skräp eller deras bästa.
Själv så kan jag inte ibland bestämma mig om denna 

Scorpion – I Am The Scorpion
60 tals pop med psykedelisk rock
en skiva som borde lyftas fram mera 


Bubblare



Änglagård – Hybris
jag vet att denna är en Bubblare med stort B
Men ändå så är det en skiva som måste komma
fram lite oftare på sitt eget sätt
Skulle väldigt gärna vilja se att denna kom ut som nyutgåva.
LP:n är ruskigt dyr så jag får nöja mig med CD:n








Hela Listan

Archimedes Badkar – Tre
Ragnarök – Ragnarök
Kebnekajse – Ljus Från Afrika
Mikael Ramel – 3:e Skivan
Zamla Mammaz Manna – Schlagerns Mystik / För Äldre Nybegynnare
Mission Possible – Mission Possible
Paatos – Timeloss
Tomas Ernvik And Gert Gustaffson – Rockoratoriet Brinnande
Vatten – Tungt Vatten
Asoka – Asoka
Trettioåriga Kriget – Krigssång
Björn Famne – Björn Famne
Berits Halsband – Berits Halsband
Mats Glenngård – Kosterläge
Resan – Resan (The Trip)
Fuchsia – Fuchsia
Dimmornas Bro – Dimmornas Bro
EGBA – Jungle Jam
Greg FitzPatrick – Det Persiska Äventyret
Taste Of Blues – Schizofrenia
Isildurs Bane – Sagan Om Ringen
Scorpion – I Am The Scorpion


Bubblare

Änglagård – Hybris


Detta blir den sista listan för denna gång
Så nu fortsätter vi med skivorna min samling.
Hoppas att ni har gillat mina listor

Kommentarer