Musik på CD : Bo Hansson – Sagan Om Ringen / The Lord Of The Rings 1970 / 2018

Det internationella Omslaget till CD:n


Baksidan med låtlista  
Uppviket



Flik med låtlista på svenska
(Samma innehåll som på Silence s utgåva från 2002)

CD:n






Musiker



Bo Hansson - Orgel, Gitarr, Moog Synthesizer Bas
Rune Carlsson - Trummor & Congas
Gunnar Bergsten - Saxofon
Sten Bergman - Flöjt


Låtlista



Leaving Shire
The Old Forest & Tom Bombadil
Fog On The Barrow-Downs
The Black Riders & Flight To The Ford
At The House Of Elrond & The Ring Goes South
A Journey In The Dark
Lothlorien
Shaddowfax
The Horns Of Rohan & The Battle Of Pelennor Fields
Dreams In The House Of Healing
Homeward Bound & The Scouring Of The Shire
The Grey Havens
Early Sketches From Middle Earth

(Samma innehåll som på Silence s utgåva från 2002)



Ja kära vänner då har vi betat av alla Bo Hansson skivor i min samling. (Nej Det finns en skiva kvar i min samling, om man bortser från att man inte har skivan Mitt i Livet) så är det en nyutgåva kvar av Sagan Om Ringen på CD så ligger kvar att lyssna på.



Här är mina CD  Med Bo Hansson
Vinylerna har har redan bloggat om 
Kunde inte låta bli att köpa den när jag såg denna på Bengans i Linköping. Samtidigt så tänkte jag att jag skulle gå igenom min samling med Bo Hansson, Trodde att jag hade gjort det, Dock på CD men inte på LP. Det är en skatt som flera måste upptäcka när det kommer till Bo Hansson s musik. Men nu är det klart med det och jag måste nog säga att mina favorit skivor är nog Sagan om Ringen & Ur Trollkarlens Hatt. 

Tyckte att det passade då att knyta ihop säcken med skivan som det allt började med och även slutar med på sitt eget sätt i min samling. Men nu åter till denna Nyutgåva från Silence som kom ut 2018.


Härlig Digipack med 16 sidor Booklett som skiljer sig från utgåvan från 2002.
Här får man även reda på att Bo Hansson ligger begravd i Katarina Kyrka i Stockholm.
Blir att göra ett besök där någon gång och säga tack.


Skivan är en härlig nyutgåva eftersom jag vet att skivan ha varit utgången sedan länge. En klassiker som är tidlös och kommer att leva vidare i många år till , Det är jag säker på
Så det är bara bra att Bo Hanssons musik lever vidare för flera lyssnare som vill upptäcka hans musik

Skivan är väl mest för samlare men jag kan inte klaga på sitt eget sätt. 


Betyg 5/5 

Kommentarer