LP - Skivor : Alice Cooper - Welcome To My Nightmare 1975 / 2018

Omslaget till Vinylen 

Baksidan med låtlista 

Texterna fanns på skivpåsen Bild 1

Texterna fanns på skivpåsen Bild 2

LP.n är läckert färgad i lilla 

Etiketten 

En liten info lapp






Musiker


Alice Cooper - Sång
Dick Wagner - El & Akustiska Gitarrer & Sång
Steve Hunter - El & Akustiska Gitarrer
Prakash John - Bas
Pentti "Whitey" Glan - Trummor


Gästmusiker

Bob Ezrin - Synthesizer, Keyboards, & Sång
Jozef Chirowski - Keyboards, Sång,
Tony Levin - Bas ¨på "Welcome to My Nightmare" and "Escape"
Johnny "Bee" Badanjek - Trummor på "Welcome to My Nightmare" and "Escape"
Vincent Price - The Curator


Låtlista

A-Sidan


Welcome To My Nightmare
A2Devil's Food
A3The Black Widow
Some Folks
Only Women Bleed



B-Sidan

Department Of Youth
Cold Ethyl
Years Ago
Steven
The Awakening
Escape

Limited Edition of 6,200 Copies


En skiva som jag köpte lite på vinst och förlust,

Har varit nyfiken på denna skiva många gånger och har kollat på den i skivaffären, Det finns något där trots ett litet konstigt omslag, Men det blev ett köp som sagt. Vinylen var dock färgad i läckert lilla och det är inte fy skam det heller.

Dock är en ju en världkändis med på denna skiva och då syftar jag inte på Alice Cooper utan på Vincent Price. Han gör ett inhop på låten Devil's Food med en rejäl monolog som konstigt nog lyfter hela låten Black Widow.

Men det är skivan vi skall fokusera oss på och det är med besked.

Skivan är en salig blandning som jag inte riktigt vet vad jag skall kall den för något.
Vad är det för musik egentligen, är det ett soundtrack till något. Eller ett consept album.
Det måste det vara?? Oavsett vad det är för skiva eller så är den riktigt härlig att lyssna på
En klassiker i många ögon trots att det är en ”Solo skiva”. Men efter ett par varv så är den en klassiker med stort K.
Antingen så älskar man denna eller så hatar man den. I mitt fall så tog det ett par varv innan jag verkligen gillar den.

Tror att jag spelar den ett par gånger till ikväll

Dock är detta en nyutgåva där skivan som sagt är läckert lilla så jag klagar inte eftersom jag är lite svag för färgade vinyler.


Betyg 3,5/5

Kommentarer