LP - Skivor : Bo Hansson – Music Inspired By Watership Down (El-Ahrairah) 1977

Omslaget till skivan  
Baksidan med låtlista



Skivpåsen bild 1

Skivpåsen bild 2

Skivan är svart 

Etiketten 




Musiker



Bo Hansson – Piano, Keyboard, Bas, Tamburin m.m.
Kenny Håkansson – Gitarr, Bas
Bo Skoglund – Trummor, Marackas m.m.
Göran Lagerberg – Bas
Tomas Netzler – Bas
Sten Bergman – Flöjt
Torbjörn Eklund – Träflöjter
Fredrik Norén – Trummor


Låtlista

A-Sidan


Born In The Gentle South
Allegro For Rescue


B-Sidan


Legend And Light
Trial And Adversity
The Twice-Victory
The Kingdom Brightly Smiles


Skivan är utgiven på 1977 Sire Records Inc för marknaden i U.S.A.






Vi fortsätter med den sista skivan på Vinyl med Bo Hansson, Denna gång är det dags för ”kanninplattan” eller El-Ahrairah som den heter egentligen är en skiva som jag vissa stunder inte riktigt vet om jag tycker om eller inte.+ Det känns nästan som att skivan inte är riktigt klar än.

Dock har han bra uppbackning av Kenny Håkansson igen och även delar av Kebnekajse & Fläsket Brinner. Dock på denna skiva så är den trummislegendaren Bo Skoglund eller Bosse Skoglund som han kallar sig också med på denna skiva.


Eller så är det bara jag som har lite svårt för den skivan. Vet inte riktigt varför men det är något som känns som att något inte är riktigt klart än. Vet inte riktigt varför jag känner så , det finns en elgitarr ton på skivan som känns lite falsk eller fulspelat.
Men så kan det även vara jag som inte riktigt kan ta in El-Ahrairah skivan ordentligt.
Låtarna är väl lagom långa mellan 1 min - 16 min, mycket instrumentalt som det även är på Bo Hansson skivor. Kanske börjar det bli lite för mycket på denna skiva.



Jag har alltid haft svårt för El-Ahrairah skivan som sagt och jag vet inte riktigt varför.
Får ge den ett par varv till i skivspelaren så får vi se hur det blir.



Betyg 3,5 /5

Kommentarer