LP - Skivor : Trettioåriga Kriget - Hej På Er! 1978

Omslaget ser ut så här

Baksidan med alla info + bandet.

Skivpåsen ser ut så här med texterna till låtarna på ena sidan

Skivpåsen har lite kommentarer på andra sidan

LP:n är svart 

Etiketten (utgiven på Mistlur ????)  

LP:n till vänster &
CD-Utgåvan till höger  som jag har haft i många år







Musiker


Christer Åkerberg - Gitarr
Dag Lundquist - Trummor, Mellotron
Olle Törnvall - Texter
Robert Zima - Sång, gitarr
Stefan Fredin - Bas



Låtlista

A-Sidan


Hej På Er!
Natten Som Alltid
Stan Tur O Retur
Moln På Marken
Dagspress

B-Sidan

En Kväll Hos X
Ser Du Mig
En Dag Om Natten
Andra Sidan



skivan är ca 40 min lång


Hur skall man börja som sagt med denna skiva. ?? jag har hyllat den som CD och nu till slut så finns den där i min samling på Vinyl. Den kom upp mitt facebook flöde att den var till salu så bara slog till så klart. Skivan är min första möte med gruppen och jag bara älskar den.
Hej På Er heter den och gruppen är Trettioåriga Kriget.

Skivan har varit en stor del av mitt liv och även mitt intresse av Proggmusiken och Prog
samtidigt så har jag upptäckt ett band som jag bara älskar ordentligt.


I min bok så är denna skiva en riktig pärla som flera måste upptäcka.
Själv så kan jag bara inte sluta spela den. Kan nog varje text och den finns alltid i mitt minne.
Kanske är det dom min riktigt första kärlek om man får säga så.?
Iallafall till Trettioåriga Kriget och jag kommer nog inte att tröttna i första taget.

Skivan är väl mest för samlare som sagt men jag klagar inte då
Jag bara njuter


Betyg 5/5

Kommentarer