LP - Skivor : Pelle Karlsson & New Creation – Till Alla 1976

Omslaget till LP:n 

Baksidan med låtlista + musiker

Skivpåsen innehåller reklam Bild 1

Skivpåsen innehåller reklam Bild 2

Reklam för hans mest kända skiva finns också på skivpåsen

LP:n är svart 

Etiketten 





Musiker

Pelle Karlsson - Elgitarr , Akustisk Gitarr , Sång
Lennart Sjöholm - Piano , Hamond
Gunnar Lindgren - Bas
Anders Kjellberg - Trummor , Percussion
Kristina Arnold - Kör
UllaCarin Holmberg - Kör
Kristina Hörnberg - Kör




Låtlista


A-Sidan


Vi Behöver Dig
Skön Sång
Till Alla
Denna Sång 3:02
Jag Har Tro På Gud



B-Sidan


Lägg Din Hand I Hans Hand
När Allt Förändras
Glöm Dig Själv För En Dag
Allting Är Snart Förbi
Bränn Alla Broar




Tänka sig att det fanns en till Pelle Karlsson skiva i min samling.
Har varit nyfiken på denna människa som ger oss en skiva som är nästan ett strå vassare än
Pelles Gröna ( Eller Han Är Min Sång Och Min Glädje) som skivan egentligen heter.


Så det var ju bara att plocka fram den och spela den och det var ett härlig sväng,
Kanske är det lite för mycket 70-tals sound vissa stunder, men jag kan nog inte klaga på det,
inte riktigt än kanske. Det finns vissa låtar på skivan som måste lyftas fram på sitt eget sätt.

Visst inget ont om 70-talets sound , Gitarr , Bas Hamondorgel och Trummor, lite psykaliskt får det vara eller lite funk om man skall se det på vilket sätt man vill.

Låtarna är mest Jesus – Pop eller Jesus gospel, Men om det är för gammalt det är en tolkningsfråga. En och annan låt om Frälsning finns här med också. Det finns ett par guldkorn på skivan Skön Sång, Jag Har Tro På Gud , & hela B-Sidan med måste jag erkänna. Kanske så känns låten Allting är snart förbi kanske kommer få folk att bli lite förvånade över. Men den starkaste låten är nog Bränn Alla Broar, alltid lika härlig.

Skivan är en liten pärla att hitta i loppisbackarna ifall man gillar Gospel och även lite Soul/Funk låtar. Så se nu till att kolla upp denna pärla. Ge skivan en chans faktiskt.


Själv så finns Pelle Karlsson i min samling både på LP & CD, men jag klagar inte som sagt 

Mina 2 LP i samlingen 

CD-Utgåvan av Pelles Gröna ( Eller Han Är Min Sång Och Min Glädje)

2 CD med Pelle Karlsson Låtar 



Jag tror nog att ni kan komma att gilla den lika mycket som jag.
Så länge ni har ett öppet sinne och bara kan njuta av härlig Jesus-pop eller Gospel.



Betyg 5/5

Kommentarer