LP - Skivor : Bob Dylan - Shot Of Love 1981

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen har texten tryckt
Bild 1

Skivpåsen har texten tryckt
Bild 2

LP:n är svart 

Etiketten 






Musiker



Bob Dylan – Gitarr , Munspel , Percussion, Piano, Keyboards, & Sång,
Carolyn Dennis - Sång, Bakgrundssång
Steve Douglas - Saxofon
Tim Drummond - Basgitarr
Donald "Duck" Dunn - Basgitarr
Jim Keltner - Trummor
Clydie King - Sång, Bakgrundssång
Danny "Kootch" Kortchmar - Gitarr, Elektrisk Gitarr
Regina McCrory - Sång, Bakgrundssång
Carl Pickhardt - Piano
Madelyn Quebec - Sång, Bakgrundssång
Steve Ripley - Gitarr
William D. "Smitty" Smith - Orgel
Ringo Starr - Trummor, Tom-Tom
Fred Tackett - Gitarr
Benmont Tench - Keyboard
Ronnie Wood - Gitarr
Monalisa Young - Sång




Låtlista



A-Sidan


Shot Of Love
Heart Of Mine
Property Of Jesus
Lenny Bruce
Watered Down Love


B-Sidan

Dead Man, Dead Man
In The Summertime
Trouble
Every Grain Of Sand



Vi fortsätter med att beta av lite i min samling. Så från Trettioåriga Kriget till en riktigt härlig avslutning på en triolgi av Bob Dylan. Albumet var det tredje och sista studioalbumet som gavs ut under Bob Dylans "pånyttfödda" kristna period. Så det blir den sista skivan med Bob Dylan in min samling dock (vad jag vet än så länge).


Skivan är ett lite svagare lyckopiller vissa stunder, det svänger och ändå så saknas det något som inte riktigt kommer fram. Det är en liten liten bit som saknas här men efter ett par varv så kan jag konstantera att den växer mer och mer jag lyssnar på den. Dock kan man bara inte låta bli att tänka hur det kunde ha varit ifall Bob hade fortsätt att göra gospel och kristen musik.

Det kunde ha blivit hur bra som helst tror jag. Men allt blir inte som man har tänkt sig dock.

Shot Of Love förtjänar lite mera uppmärksamhet och för att citera Thåström denna gång
Jag tror det e sant som dom säger i Sahara Varje sandkorn har ett nummer. 
En bortglömd pärla tycker jag 



Betyg 5/5

Kommentarer