LP - Skivor : Hostsonaten - Winterthrough 2008

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Gatefold uppviket 

Skivpåsen är vit
A-Sidan



B-Sidan






Musiker

Fabio Zuffanti - Basgitarr, Gitarrer, Keyboards
Alessandro Corvaglia -Mellotron, Moog
Maurizio Di tollo -Trummor, Slagverk
Edmondo Romano -Sax, Flöjter,
Roberto Vigo -Orgel , Keyboards
Matteo Nahum - Gitarrer




Låtlista


A-Sidan 


Intro: Autumn's Decline (Bonus Track)
Entering The Halls Of Winter
Red Sky
White Earth
Snowstorm
Over The Plain



B-Sidan

The Crystal Light
Outside
Ruins
Through Winter's Air
Rainsuite
I. Prelude
II. New Year's Theme
III. Winter's End
IV. Celebration / To The Open Fields...




Efter Iron Maiden bootlegn så kommer vi till en skiva som blev ett chans köp faktiskt.

Omslaget så riktigt vackert ut och även skivan som denna gång var en Picture Disc.

Så det blev ett litet chansning som sagt. Vet dock inget om detta band så det slutade med att skivan åkte in i hyllan och så har den stått där i ca 9 månader. Så jag satt åvk kollade på den och tänkte att jag måste ge den en ny chans så nu skall det äntligen bli av är med förväntan jag sitter och lyssnar på denna skiva,



Vad är det som händer tänker jag Hur är det möjligt att detta är så bra

Skön och härlig Prog med lite Jazz stuket på sitt eget sätt med sång på Italienska.


Goblin vibbar på sitt eget sätt beroende på vilket humör man är på.
Jag är chockad och tagen Vilken skiva detta är.



Men samtidigt så kan det bli lite för segt vissa stunder det står jag för.

På Gott & ont på sitt eget sätt.

Skivan växer och kommer att gå varm många gånger.


Betyg 5/5

Kommentarer