Böcker: Drakens dotter. Resans början Ulrica Edvinsson Sundin 2017


Omslaget till Boken

Baksidan med låtlista 

En liten Signering finns i boken 



Föst innan jag börjar med detta så vill jag först be om ursäkt. Över att det tog lite tid innan jag kunde sätta mig ned och skriva detta . Jag vet att jag lovade att skriva några rader om denna bok när jag hade läst den.
Dessvärre så föll det bort i mitt minne så jag fick en påminnelse om det.



Boken har jag läst ca 5 gånger allaredan. Så nu är det äntligen dags för att skriva ner ett par rader om vad jag tycker om denna bok.


Men först så måste jag tänka till en gång först. Vet inte riktigt när det var jag först hörde talas om Drokina för första gången. Då gick jag i Gymnasiet så det måste vara ca 10 eller 11 år.

Ulrica och jag gick i samma klass fast i olika årskurser.


Jag fick reda på att hon höll på att skriva en bok och jag fick ögna igenom vissa sidor.
Jag var förvånad över det och hur bra det verkligen var, Sedan så sa jag att jag vill ha ett ex när boken är klar, Måste ju få veta hur det gick för Drokina ????



Så en dag ett par månader innan året är slut så står Ulrica nere på mitt jobb med ett signerat ex av boken och känslan att få hålla i en bok som är nytryckt är en härlig känsla måste jag erkänna.
Så med glädje så tar jag emot ett ex av Drakens Dotter: Resans början och sedan dess så har jag återvänt till den många gånger

Jag blir förvånad varje gång jag sitter ner och läser den måste jag säga.

Språket är levande och som Ungdoms fantasy så kan många relatera till hur det kan kännas att vara jagad av någon eller något som vill dra bort den från den vanliga världen. Jag kan känna igen mig i vissa saker och även känslan att fly från mörkret och bara få börja om på nytt.


Boken kommer att fånga dig och få dig även vilja återvända till Drokinas värld / verkliga livet.

Men det är vissa stunder en mörk bok så som ungdomsbok är den perfekt

Jag är glad över att få chansen att ta mig ann denna bok och även är glad över att vara bekant med författaren. (Om det räknas som jäv eller inte, Det är en tolkningsfråga). Jag har väntat på att få reda på hur det kommer gå och bli med Drokinas öde och nu vet jag nästan hur det kommer att bli
2 böcker till kommer det att bli i denna serie och del 2 kommer till hösten.

Jag längtar allaredan till att det skall bli höst och jag är säker på att den kommer sakta med säkert.

Reber Ali 

Kommentarer