LP - Skivor : Led Zeppelin - Led Zeppelin III 1970 / 2014

Omslaget till LP:n
Det går att snurra på denna japp

Baksidan med låtlista 

Gatefold uppviket 

Info finns på uppviket 

Skivpåsen är vit 

LP:n är svart 

Etiketten 

En liten lapp på hörnet 




Musiker


Jimmy Page – Akustisk, Elektrisk och Pedal Steel-Gitarr, Kör,
Robert Plant – Sång, Munspel
John Paul Jones – Bas, Orgel, Mandolin, Kör
John Bonham – Trummor, Slagverk, Kör

Låtlista


A -Sidan 

Immigrant Song
Friends
Celebration Day
Since I've Been Loving You
Out On The Tiles

B-Sidan

Gallows Pole
Tangerine
That's The Way
Bron-Y-Aur Stomp
Hats Off To (Roy) Harper



Japp då skall det äntligen bli av. Eftersom skivan har legat i hyllan sedan 3 år tillbaka så är det äntligen dags att lyssna på Led Zeppelin. Har brottas länge med dessa skivor.


Vet att jag skulle ha lyssnat på dem för längesedan. Så det har mognat i hyllan.
Jag har pratat länge om att lyssna på denna skiva och mina vänner och även en del i Facebook Gruppen ”Vi som älskar Vinylskivor” har varit på mig också

Så jag tänkte att nu skall det bli av.

Vad passar bättre att börja 2018 med Led Zeppelin och deras Tredje skiva Led Zeppelin III
Detta är dock den sista skivan med Led Zeppelin i min skivhylla. (Än så länge)'

Led Zeppelin III är det dags för nu och som sagt så är detta den sista skivan med Led Zeppelin i min samling, Så efter 2 album är det dags för det sista. 
Klassiker på sitt eget sätt om jag har förstått folk rätt.


Nu har jag lyssnat på alla skivorna och det enda jag ångrar är att jag inte lyssnade innan. Vilken musik och vilka låtar. Jag är förälskad måste jag säga.
Samtidigt så är det väldigt svårt att plocka ut vilken album som är den bästa.
Alla skivorna är bra på sitt eget sätt. Men frågan är ändå om inte Led Zeppelin I & Led Zeppelin II är ett litet strå vassare än III. Men det är en smaksak


Betyg 5/5

Kommentarer