LP - Skivor : Led Zeppelin - Led Zeppelin II 1969 / 2014

Omslaget till LP:n

Baksidan är lika dan fast ingen info eller något denna gång 

Uppviket ser ut så här.

Skivpåsen är vit 

LP;n är svart 

Etiketten 

En liten lapp sitter i hörnet 





Musiker 



John Bonham – Trummor, Timpani, Kör
John Paul Jones – Bas, Orgel, Kör
Jimmy Page – Elgitarr, Akustisk Gitarr, Kör, Theremin
Robert Plant – Sång, Munspel


Låtlista



A-Sidan


Whole Lotta Love
What Is And What Should Never Be
The Lemon Song
Thank You

B-Sidan

Heartbreaker
Living Loving Maid (She's Just A Woman)
Ramble On
Moby Dick (Instrumental)
Bring It On Home


Japp då skall det äntligen bli av. Eftersom skivan har legat i hyllan sedan 3 år tillbaka så är det äntligen dags att lyssna på Led Zeppelin. Har brottas länge med dessa skivor.

Vet att jag skulle ha lyssnat på dem för längesedan. Så det har mognat i hyllan. 
Jag har pratat länge om att lyssna på denna skiva och mina vänner och även en del i Facebook Gruppen ”Vi som älskar Vinylskivor” har varit på mig också

Så jag tänkte att nu skall det bli av.
Vad passar bättre att börja 2018 med Led Zeppelin och deras andra skiva Led Zeppelin II


Första skivan var riktigt härlig så vi får se hur deras andra skiva är .
Frågan är om ifall inte denna skiva är lite bättre än deras debutskiva
Eller är dom lika bra helt enkelt . Jag är helt förälskad i denna skiva.

Det blir aldrig segt eller tråkigt denna gång också utan det bara flyter på
Skivan växer rejält och det är helt magiskt


Kalasplatta rakt av som sagt

Betyg 5/5

Kommentarer