LP - Skivor : Led Zeppelin - Led Zeppelin 1968 / 2014


Omslaget till LP:n
Klassiker ju 

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är vit 

LP:n är svart 

Etiketten 

En liten lapp på omslaget 




Musiker

John Bonham – Trummor, Timpani, Kör
John Paul Jones – Bas, Orgel, Keyboard, Kör
Jimmy Page – Akustisk, El och Pedalsteel Gitarr, Kör
Robert Plant – Sång, Munspel



Låtlista


A-Sidan


Good Times Bad Times
Babe I'm Gonna Leave You
You Shook Me
Dazed And Confused



B-Sidan

Your Time Is Gonna Come
Black Mountain Side
Communication Breakdown
I Can't Quit You Baby
How Many More Times




Japp då skall det äntligen bli av. Eftersom skivan har legat i hyllan sedan 3 år tillbaka så är det äntligen dags att lyssna på Led Zeppelin. Har brottas länge med dessa skivor.

Vet att jag skulle ha lyssnat på dem för längesedan. Så det har mognat i hyllan.
Jag har pratat länge om att lyssna på denna skiva och mina vänner och även en del i Facebook Gruppen ”Vi som älskar Vinylskivor” har varit på mig också


Så jag tänkte att nu skall det bli av.
Vad passar bättre att börja 2018 med Led Zeppelin och deras första skiva
Led Zeppelin I

Skivan börjar rätt ok för att sedan bara explodera. Jag förstår att många håller Led Zeppelin s skivor högt. Det håller jag med om direkt. Vilken skiva och vilket sound. Chockad och knockad måste jag säga. Attans att jag har väntat länge på att lyssna på denna skiva men det var det värt.

Den känns inte tråkig eller tjatig eller så. Allting bara rullar på konstigt nog.
Eftersom det är en debutskiva så var jag först lite tveksam  till den,  Det fick jag äta upp direkt.

Skivan är ett mästerverk som jag tror att många allaredan vet om.
Sent skall syndaren vakna och göra avbön. Förlåt mig kära vinylvänner .

Nu ställer jag mig till Led Zeppelin s fans skara
Vilken skiva och jag det skall bli intressant hur nästa skiva kommer att låta


Betyg 5/5

Kommentarer