LP - Skivor : The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland 1968 / 2015

Omslaget Till LP:n
Klassiker 

Baksidan med bandet + Låtlista 

Gatefold uppviket 

Booklett Bild 1

Booklett Bild 2

Booklett Bild 3

Booklett Bild 4

Skivpåsarna är vita 

Vinylen är svarta 

LP 1 

LP 2 

Etiketten Bild 1   
Etiketten Bild 2 








Musiker


Jimi Hendrix - Gitarr, bas, piano, cembalo, sång och slagverk
Mitch Mitchell - Trummor
Noel Redding - Bas, gitarr och sång
Jack Casady - Bas
Larry Faucette - Dirigent och congas
Mike Finnigan - Orgel
Jeanette Jacobs - Sång
Al Kooper - Piano
Mike Mandel - Piano
Dave Mason - Akustisk gitarr och bakgrundssång
Buddy Miles - Trummor
Fred Smith - Tenorsaxofon
The Sweet Inspirations - Bakgrundssång
Steve Winwood - Orgel
Chris Wood - Flöjt






Låtlista


A-Sidan 


And the Gods Made Love
Have You Ever Been (To Electric Ladyland)
Crosstown Traffic
Voodoo Chile


B-Sidan

Little Miss Strange (Noel Redding)
Long Hot Summer Night
Come On, Pt. 1 (Let The Good Times Roll)" (Earl King)
Gypsy Eyes
Burning of the Midnight Lamp



C-Sidan

Rainy Day, Dream Away
1983... (A Merman I Should Turn to Be
Moon, Turn the Tides...Gently Gently Away



D-Sidan 


Still Raining, Still Dreaming
House Burning Down
All Along the Watchtower (Bob Dylan)
Voodoo Child (Slight Return)


En skiva som jag bara har hört mycket gott om trots att jag inte riktigt visste om jag hade den i samlingen. Många har även lagt upp denna skiva och sagt att detta är ett mästerverk
Men jag har inte haft chansen att få tag i denna kanske en gång men då har jag inte hunnit att köpa den skivan. Så jag tänkte att det skall skulle vara dags nu.

Har dock 2 singlar av denna artist i min samling
men annars så vet jag inte mycket av denna skiva. Mer att det är en klassiker
Det är dags för skivan Electric Ladyland med Jimi Hendrix
Redan när skivan kommer igång så undrar jag hur lyckas man med detta.
Skivan är verkligen en klassiker och det kan jag förstå
Vilken pärla och vilken musik.

Jag är helt förälskad i skivan.

Denna kommer att gå varm ikväll.

Köptvång på denna skiva
Ni som har den vet vad jag talar om


Betyg 5/5

Kommentarer