Musik på CD: Life ‎– Life 1970 / 1997

Omslaget till CD:n 

Baksidan med Låtlista 

Booklett + CD

CD:n

Mellotronen loggan syns lite dåligt men den finns där ändå






Musiker

Anders North - Gitarr, Piano, Orgel, Bas, Sång, Synt
Paul Sundin - Bas, Piano, Sång, Elpiano
Thomas Rydberg - Trummor




Låtlista på CD


1 Quo Vadis (I)
2 Nobody Was There To Love Me
3 Many Years Ago
4 Experience Of Love
5 She Walks Across The Room
6 Sailing In The Sunshine
7 Quo Vadis (II)
8 Living Is Loving
9 Every Man
10 Experience Of Life
11 One Of Us
12 Yes, I Am
13 Once Upon A Time
14 Quo Vadis (III)
15 Jag Färdas (Man's Journey)
16 To The Country
17 Tro På Vår Värld (Believe In Our World)



Nu blir det en dubblett igen. Kan inte riktigt rå för det denna gång.
Saknar denna utgåva i Mellotronen samlingen så det var självklart att det blir en beställning.
Nu har jag snart alla Mellotronen släpp som har kommit ut i min samling.
(Tusen Tack Stefan Dimle Alltid ett nöje att göra affärer) !

Skivan har jag bloggat om alla redan upptäckte jag men i en annan utgåva.
Läs mera här 


Det är dags att plocka fram den engelska versionen och lyssna på den. Skall bli intressant om det finns någon skillnad. Förutom då att dom sjunger på Engelska så är plattan lika bra. Kanske lite bättre men det beror på vilket humör man är på. Dock är denna version bara 50 min lång. Dock så kan det verka som att ljudet är lite lågt på denna skiva, Men det är det inte. jag hade bara råkat sänka lite på CD-Spelaren.

En sak är säker och det är att båda skivorna är en njutning för kropp & själ.
Kommer att spela denna platta länge och den kommer att växa för varje gång jag lyssnar på den.


Skivan finns på Youtube så lyssna och njut.
Men beställ skivan av Sfefan Dimle på Mellotronen 
är den bästa lösningen

Betyg 5/5

Kommentarer