LP - Skivor : Jerusalem - Krigsman 1981 / 2017

Omslaget till LP:n

Baksidan med musiker och info

Gatefold Bild 1

Gatefold Bild 2 med texterna 

Gatefold Bild 3 med texterna 

Skivpåsen är Vit 

LP:n är svart 

Etiketten  
Skivbolaget heter Pierced Records denna gång
Skivbolaget har gett ut både Jerusalem s senaste skivor och även sångaren
Ulf Christiansson  skivor









Musiker


Ulf Christiansson - Sång & Gitarr
Peter Carlsohn - Bas
Dan Tibell - Keyboards
Klas Anderhell - Trummor



Låtlista

A-Sidan


Ständig förändring
Krigsman
Du är
It's Mad


B-Sidan

Moderne man
Sodom
Domedagsprofeter
Farväl



En platta som jag allaredan har bloggat om 
Det kom ett PM från Bengans i Linköping och frågade om jag hade denna
Den har nyligen kommit på Nypress så jag tänkte att jag skall ha denna skiva. 

trots att jag har en orginalutgåva från Prim



Vad skall man säga en utgåva som är nästan identiskt som Prims utgåva.
fast det är ett annat skivbolag som ger ut skivan. 
Det finns inget annat än bara låtarna inget extra eller så (Hade gärna velat ha den engelska versionen också så det skulle bli ett härligt dubbelalbu. Men jag skall ändå inte klaga. 

Skivan är kalasbra och det kommer att förändra mångas öron och ögon när det gäller svensk hårdrock. Ett mästerverk i min bok.

Undrar dock om det kommer att komma flera nypressar 
Håller tummarna i alla fall. 

Betyg 4/5 

Kommentarer