LP - Skivor : Bob Dylan - Slow Train Coming 1979

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen bild 1

Skivpåsen bild 2

Svart LP

Etiketten 





Musiker 


Bob Dylan - Gitarr, Sång
Barry Beckett - Keyboard, Percussion
Micky Buckins - Percussion
Tim Drummond - Bas
Mark Knopfler - Gitarr
Pick Withers - Trummor
Carolyn Dennis - Stämma
Helena Springs - Stämma
Regina Harris - Stämma


Låtlista



A-Sidan


Gotta Serve Somebody
Precious Angel
I Believe In You
Slow Train


B-Sidan 


Gonna Change My Way Of Thinking
Do Right To Me Baby (Do Unto Others)
When You Gonna Wake Up
Man Gave Names To All The Animals
When He Returns



Nu blir det väl en klassiker med stort K på sitt eget sätt. Har alltid hört gott om denna skiva och samtidigt så blev jag väldigt förvånad att Bob Dylan har blivit frälst sedan många år och att han har gett ut några Gospel skivor. Denna skiva är hans första utalat Kristna album har jag fått reda på av mina vänner. så jag har varit nyfiken på den så till slut så så hittar jag denna skiva på 
Bengans i Stan, så det blev ett köp direkt , 
Klassiker som sagt och riktigt bra säger Evie i kassan.
du kommer att gilla den 

Så det blev Slow Train Coming & Saved på LP.
Slow Train Coming är verkligen en skiva som jag kommer att älska med glädje.
Man blir helt tagen första gången man lyssnar på den och man blir aldrig mätt heller.


Har nästan nött ut skivan måste jag säga. Vilka låtar och texter.
Jag är kär måste jag säga.


Man Gave Names To All The Animals har faktiskt Nationalteatern spelat in Människan gav namn åt alla djuren ( Finns i Nationalteatern boxen som kom ut för några år sedan)
Ulf Dageby har också spelat in den under solo karriären
Låten finns på Youtube 







Betyg 5/5

Kommentarer