LP - Skivor : Bob Dylan - Saved 1980

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen Bild 1

Skivpåsen Bild 2

LP:n är svart

Etiketten 






Musiker


Bob Dylan - Gitarr, Munspel, Keyboard, Sång
Carolyn Dennis - Sång
Tim Drummond - Bas
Regina Havis - Sång
Jim Keltner - Trummor
Clydie King - Sång
Spooner Oldham - Keyboard
Fred Tackett - Gitarr
Monalisa Young - Sång
Terry Young - Keyboard, Sång


Låtlista



A-Sidan


A Satisfied Mind
Saved
Covenant Woman
What Can I Do For You?
Solid Rock


B-Sidan

Pressing On
In The Garden
Saving Grace
Are You Ready



Vi fortsätter med Bob Dylan skivorna jag har köpt och nu kommer vi till Saved.
Skivan fanns med i samma bunt som Slowtrain Coming så det blev ett köp av den som sagt.

Nu är det väl bara en skiva kvar att leta efter nämligen Shot Of Love & Infidels . (Får väl se om jag hittar den med tiden).


Nu tar vi dock Saved denna gång.


Skivan är lite bättre än Slowtrain Coming men det finns något som saknas på denna skiva om man bara lyssnar på den en gång men efter ett par varv så finns det väldigt härliga låtar på denna skiva med så jag skall inte klaga heller. Saved är en liten guldklimp som kommer att spelas en del gånger till denna kväll.

Så med gjädje så skall jag ska och leta rätt på de andra 2 skivorna Shot Of Love & Infidels
Men jag får nöja mig med boxen som kom ut för ett par veckor sedan
The Bootleg Series Vol. 13- Trouble No More (1979-1981) (2017) 2cd.
Köpte den med för några veckor sedan så jag har lite mera Bob Dylan att lyssna på och blogga om.


Jag är väldigt nöjd med Saved skivan och det kommer att ta några varv till denna kväll.
Men Slowtrain Coming är kanske vissa stunder ett litet strå vassare än Saved.
Det beror på vilket humör man är på


Betyg 4/5

Kommentarer