Musik på CD: The Blank Page ‎– Desolate Promo 2017

Omslaget till Promon 

Baksidan med låtlista + info 

CD:n




Musiker 


Anders Landelius - Synthesizer & Sång
Niels Nielsen - Keyboard
Ludvig Kennberg - Trummor
Fia Kempe - Kör
Niklas Brännström (monsterbasisten) - Bas
Johan Rapp - Gitarr




Låtlista

Desolate (13:25)

1 Unveilling
2 The Ink Has Dried
3 The Pilgrim And The Desert
4 The Awakening
5 Who Am I
6 Closer To Closure


Låten är ca 13 min lång




Nu blir det något unikt som Progressiv Blues eller om det är Progressiv Metal Blues.
Vet inte riktigt om jag får säga det själv. Nåja det är upp till lyssnaren själv att avgöra.


I vilket fall är det så att när  Dead Soul somnade in för en liten Paus
Så vi får är en ”supergrupp” eller vad man ska säga.

På plattan medverkar Niels Nielsen (Dead Soul, In Flames och många fler), Ludvig Kennberg (Ghost), Fia Kempe (The Great Discord), monsterbasisten Niklas Brännström samt gitarrtalangen Johan Rapp.

Så det är ett gäng imponerade musiker så jag skall väl inte klaga eller finns det något att klaga på?? Vi har medlemmar från Dead Soul , Ghost + Sofia Kempe från The Great Discord och ”MonsterBassisten” (Lånat ord) & Linköpings levande legend
Nicklas Brännström (som för övrigt är riktigt rolig att prata musik med)
Jag passar även på att tacka för alla musik tips kära vän.

Det låter som en riktigt bra grupp eller vad säger ni??

Har varit nyfiken på detta band när jag fick info om den på Dead Souls hemsida.
Har lyssnat lite på låten och jag blev riktigt förvånad hur mäktigt och maffigt bra detta är.
Så tillslut så har det nu kommit en liten promo som jag har köpt på Bengans Linköping. Det är en låt på ca 14 min lång och det är så brutalt bra och riktigt härligt.

Musiken är som sagt väldigt mäktig att ta in men ändå så är det ett litet mästerverk som kommer att finnas där många gånger och man tröttnar aldrig på att spela den heller.  Även om det bara är 14 min lång.

Jag är väldigt överraskad för att det är riktigt bra och härlig Progressive Rock eller Progressiv Metal Blues, har inte riktigt bestämt mig än som sagt.


Jag vill höra så mycket mera av detta band så jag ser verkligen fram emot debuten
Kan man hoppas på början av 2018 tro??
Jag vill ha mera musik av detta band
The Blank Page jag älskar er









Betyg 5/5 

Kommentarer