LP - Skivor : Petra - On Fire 1988

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen har texterna påtryckta Bild 1

Skivpåsen har texterna påtryckta Bild 2

LP:n är svart  
Etiketten  


Ett litet blad från bandet m.m låg med denna utgåva 






Musiker

Bob Hartman - Lead Gitarr
John Lawry - Keyboards, Kör
Louie Weaver - Trummor
John Schlitt - Sång
Ronny Cates - Basgitarr




Låtlista



A-Sidan


All Fired Up
Hit You Where You Live
Mine Field
First Love
Defector



B-Sidan

Counsel Of The Holy
Somebody's Gonna Praise His Name
Open Book
Stand In The Gap
Homeless Few




En skiva som jag inte riktigt visste något om måste jag erkänna dock att sångaren hade en riktigt bra röst sa en god vän till mig. Samtidigt så visste jag att jag hade sett omslaget någon gång innan n men jag kunde inte sätta fingret på vart. Nåja Var en sväng på Vaxcupan i Norrköping och skivan stod i hårdrocksbacken så jag chansade och det blev ett köp som sagt.


Skivan kom ut det året jag föddes 1988. Stryper To Hell With The Devil kom ut 1986.
Ändå känns det som att skivorna hör ihop på något sätt. Vet inte varför men jag får väldigt mycket vibbar från den skivan. Vilket borde bara vara bra för jag gillar den skarpt.


On Fire är en väldigt stor överaskning för mig. Skön AOR Melodiös White Metal skiva.
Vilken pärla till skiva detta är. Skivan åker i fullfart varvat med hyllningar till vår Herre
Jesus Kristus,

Jag måste hitta mera musik av Petra , jag är såld
Hittar ni Petra - On Fire så se till att köp den , ni kommer inte att ångra er




Betyg 5/5 

Kommentarer