LP - Skivor : Kaipa - Children Of The Sounds 2017

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista
Band info

Gatefold uppviket

Gatefold uppviket Bild 1

Gatefold uppviket Bild 2

Skivpåsarna är vita 

LP-Skivorna är svarta 

LP 1 Etiketten 

LP 2 Etiketten 

CD:n

liten lapp fanns på omslaget 



Musiker


Hans Lundin - Keyboards & Sång
Per Nilsson - Electric gitarr
Morgan Ågren - Trummor
Jonas Reingold - Elbas
Patrik Lundström - Sång
Aleena Gibson - Sång



Låtlista



A-Sidan

Children Of The Sounds

B-Sidan

On The Edge Of New Horizons


C-Sidan

Like A Serpentine

D-Sidan

The Shadowy Sunlight
What's Behind The Fields




CD


Children Of The Sounds
On The Edge Of New Horizons
Like A Serpentine
The Shadowy Sunlight
What's Behind The Fields





Kaipa släpper nytt material äntligen senaste skivan kom ut 2014. så det är med glädje jag får detta besked, Så självklart så blir det ett köp. Kaipa kommer jag alltid att älska.

Så nu är det dags för deras nya skiva. Jag vet redan att Kaipa brukar ge oss riktigt härlig och bra Progressivie Rock så vad finns här är att bara låta musiken tala för sig själv.

Skivan är en stor överraskning för mig, Kaipa är nog på topp med detta album.
Man blir helt tagen av musiken och även av hur bra bandet låter. Det är samspelat och kanske även en av deras starkaste skivor , känner ni att det finns någon bättre skiva så säg till mig.
Men än så länge så håller jag denna skiva högt av Kaipas ”Nya” diskografi.

Det är ett album som är öppet optimistiskt och positivt, fyllt med kontrast av sången Patrick Lundstrom och Aleena Gibson och fängslande krokar och melodier. Att fortsätta med den medeltida öppningen av titelspåret, prata om det soniska (ibland eteriska) universum, sånger som sjungits av sångfåglar från själarnas vägar och ljusens träd, kommer alla tillsammans med en hälsosam trad prog rockgarnish. Per Nilssons elektriska gitarrtoner börjar på den första av en serie flygande solo-ackompanjemang som väver en konstant och söt melodisk väg genom hela albumet.

Frågan är om inte Kaipa börjar mer och mer blanda in folkmusik i sina låtar så det blir även
Folk.-Prog, men jag skall inte klaga men jag känner att jag vill höra mera av folkmusik tonerna.

Skivan är riktigt bra vissa stunder och efter många varv så är det en kalas skiva från Kaipa som jag kommer att lyssna på många gånger. Tänk att allt började med Några långa cykelturer i Uppsala för Hans Lundin. Får väl hoppas på att han cyklar mera så vi får flera album av Kaipa.


Det kommer som sagt bli väldigt svårt att sätta ihop årets lista
Men jag får göra så gott jag kan


Betyg 4/5

Kommentarer