LP - Skivor : Agusa - Agusa 2017

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista  
Skivpåsen är svart 



LP:n är svart 

Etiketten 






Musiker

Tobias Pettersson - Bas
Mikael Ödesjö - Gitarr
Tim Wallander - Trummor
Jonas Berge - Orgel
Jenny Puertas - Flöjt




Låtlista


A-Sidan

Landet Längesen
Sorgenfri
Den Förtrollade Skogen

B-Sidan

Sagor Från Saaris
Bortom Hemom


43 min
Limiterad i 200 exemplar



Äntligen säger jag när jag fick reda på att ett av mina stora favoritband Agusa släpper nytt material igen. En LP har kommit igen som kort och gott heter Agusa.

Bandet har hänt lite under resans gång en medlem har slutat och en ny medlem har tillkommit på Orgel. Övrigt är det detsamma med Agusa, Jo en sak till kanske. Bandet har vuxigt och blivit mycket starkare i sitt sound. De har tagit ut svängarna lite och konstigt nog så är det bara till glädje och härlighet. Agusa är helt unika på sitt eget sätt , deras musik är något speciellt med som vare sig blir tjatigt och segt utan snarare bättre och starkare för varje gång man spelar den.


Skivan heter kort och gott Agusa som sagt. Låtarna är mellan 5- 10 min långa och ändå så känns det lite för lite på sitt eget sätt. Missförstå mig inte men jag vill ha lite mera på mitt eget sätt.

Man blir inte mätt i första taget när man sitter och lyssnar på musiken. Lyssnar man på denna skiva så drömmer man sig bort i en annan värld och vill nästan inte komma tillbaka.


Det kommer bli väldigt svårt att sluta spela denna härliga skiva.
Agusa har gjort sitt starkaste och även deras bästa album utan tvekan.
Jag är kär och det blir nog kanske riktigt svårt att slå denna skiva.


Agusa fortsätt spela och gör musik , Världen och vi behöver er 






Betyg 5/5

Kommentarer