Tack För Allt Björn Afzelius vid Graven i Göteborg




Jag har länge velat att åka ut till Göteborg och göra ett besök på Västra Kyrkogården fält 14, nr.246 å besöka Björn Afzelius grav , å även lägga en liten blomma eller ett par rosor och stå där en kort stund och bara säga tyst ” Tack för alla dina sånger &
Vila i Frid store poet”.  Det är en dröm jag har haft i många år som
nu äntligen har slagit in  så Fredagen den 13 Oktober 2017 



Under mina två veckors semester så har jag gjort något jag har tjatat om i över ca 3 månader om. 
Det var så så att jag alltid har velat göra en sak under mitt hela liv. Det kan låta konstigt för många nu, men det får jag ta då. 

Björn Afzelius Gravsten 











Så för en tid sedan så blev jag faktisk medbjuden till Göteborg & vara med på väckelsemöte med Noaks Ark ( En Kristen Mission s organisation) så jag tänkte direkt om det gick att slå 2 flugor i en smäll.

Det konstiga är att jag blev väldigt glad för inbjudan & även så bärjade fråga om det fanns möjlighet att besöka Graven. Men jag frågade det kanske lite allt för många gånger om det fanns tillfälle för det. Tror att jag tjatade i ca 2 månader. Men jag hade bestämmt mig att jag skulle dit ut i vilket fall, (Jag tänker inte missa detta tillfälle).



Men så fanns det litet tid att åta dit ut och jag bara kände att nu skall det bli av.


Texten till hans låt Sång Till Friheten  & under ligger mina 3 st röda rosor i ett band. 

När vi väl hittar graven på Västra Kyrkogården så vet jag inte vad som hände med mig inombords.
Det kändes som att han hade dött några dagar innan & inte för 19 år sedan.






Jag står stilla nära vid hans sten och bara blundar och tänker de orden jag hade velat säga till Björn,
Ville tacka honom för allt hade gjort i musikväg och även säga att han har väldigt betytt mycket för mig och även om jag inte kände honom så hade jag mer än gärna velat prata med honom.
Så ett par korta ord i mitt hjärta och i själ och ande. Jag hade inte den äran att känna Björn Afzelius.


Men jag kommer alltid att ha honom nära mig när jag sitter och lyssnar på hans musik.
Och jag vet att jag kommer att lyssna många gånger om. 
När blir man färdig tro med saker & ting. Jag hoppas att jag inte blir klar än på ett tag.
Men jag är väldigt tacksam för den lilla stund jag hade där vid hans grav.
Vet inte om dessa bilder gör det rättvisa 



Jag är glad att Fredagen den 13:de Oktober kunde ge mig frid
och även att få visa uppskattning till en kär vän som har följt mig i 19 år .
Ett sista farväl på Riktigt
Er bloggare är det som står vid Gravstenen








Kommentarer

  1. Jag kände detsamma när jag var där. Jag vet att han är alltid med mig. Jag lyssnar på musiken varje dag i min bil i Las Cruces, New Mexico.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar