LP - Skivor : Hällas - Excerpts From A Future Past 2017

Omslaget är riktigt läckert 

Baksidan med låtlista + Bandmedlemmar

Skivpåsen 

LP:n är Blå

Ettiken 






Musiker

Tommy Alexandersson - Bas & Sång
Alexander Moraitis - Gitarr
Kasper Eriksson - Trummor
Marcus Pettersson - Gitarr
Nicklas Malmqvist - Klaviatur


Låtlista



A-Sidan


The Astral Seer
Repentance
Nebulon's Tower
The Golden City Of Semyra

B-Sidan

Star Rider
Shadow Of The Templar
Illusion Sky



Skivan är 40 min lång
Limiterad i 200 ex


Har bloggat om Hällas Tidigare Hällas ‎– Hällas Gold 2015


Hörde att Hällas skulle släppa nytt material och jag bara kände Jippie Äntligen Det kan verkligen bli bra trodde jag …

Japp jag fick rätt.

Excerpts From A Future Past är ett koncept album som innehåller sju historieberättande spår om en riddare på sökandet efter svar och hamnar i en enastående stad.

Skivan påminer väldigt mycket om Rush 2112 på sitt eget sätt, men ändå inte riktigt lika stark

Hällas har vuxigt i mina ögon och öron.
Skivan är ca 42 min lång och består av 7 spår. Det känns lagom bra men man undrar om det fanns lite mera musik att få ta del av. Eller om något ligger kvar i inspelningarna.

Det enda man kan klaga på det är att sången ligger lite för lågt men det kanske ska vara så.
Vad vet jag. Det störde mig till en början men nu mera är jag van vid det och på denna skiva så är det ok,
Skivan växer och blir bättre för varje gång. Det skall bli intressant när året slutar för att se vad skivan hamnar på listan.

Köp Köp



Betyg 3,5/5

Kommentarer