LP - Skivor : The Great Discord - The Rabbit Hole Red 2017

Omslaget till LP:n

Baksidan 

Texterna finns på skivpåsen Bild 1

Texterna finns på skivpåsen Bild 2

LP.n är läckert Röd 

Etiketten A-Sidan

Etiketten B-Sidan






Musiker


Rasmus Carlson - Bas
Aksel Holmgren - Trummor
Gustav Almberg - Gitarr
André Axell - Gitarr
Fia Kempe - Sång, Keyboards



Låtlista



ACT 1


Dimman
Noire
Gadget
Darkest Day

B-Sidan

ACT 2
Tell-Tale Heart
The Red Rabbit
Neon Dreaming
ACT 3
Cadence
Omen
Persona


Limited edition on Red vinyl. 400 ex


har bloggat om detta band tidigare kolla här
Musik på CD: The Great Discord Duende 2015

The Great Discord har släppt nytt material, Skivan kommer detta år.
Härligt tänkte jag så det blev ett köp av LP:n & även CD:n

Så äntligen är det dags att lyssna och det är förvånande riktigt segt och lite monotont men ändå så finns det något där som får mig att ändå dra lite på smilbanden.


Kan inte riktigt sätta fingret på det men det är en mycket starkare skiva än deras debut skiva.
Det låter lite bättre på sitt eget sätt. Det är lite bättre än debuten och det är lite polerat på sitt eget sätt. Post Metal i sitt bästa vissa stunder.


Skivan växer beroende på vilket humör man är på skall jag säga. Antingen så älskar du den eller så hatar du den. En utmärkt höst skiva i min bok, vacker och även lite speciell.
Men det kommer att ta ett par varv. Skivan är dock bara 40 min och det kan kännas bra eller lite för kort. Det beror på hur man ser det.




Betyg 3/5

Kommentarer