Vinylsinglar : Amason ‎– California airport love 2017




Omslaget till EP;n

Baksidan med låtlista

LP:n är svart 


Etiketten
A-Sidan

Etiketten 
B-Sidan







Musiker
Amanda Bergman - Gitarr , Keyboard & Sång
Gustav Ejstes - Keyboard
Pontus Winnberg - Trummor
Nils Törnqvist - Bas
Petter Winnberg - Bas





Låtlista



A-Sidan

California Dreamin
Airport

B-Sidan

I Want To Know What Love Is (Cover)
Untitled



Lim ed. 1000 ex.
Det finns en ytterligare låt på B-Sidan men den finns inte med på omslaget eller på skivettikten
Hemligt bonusspår med andra ord, sjunger på svenska




Amason har släppt en helt ny EP, det var med glädje jag fick reda på det.
Inte en dag för tidigt. Det är som vanligt skön Psykadelist pop vi får + en härlig cover måste jag säga. Amason har jag bloggat om tidigare och då var det en EP som heter Flygplatsen som kom ut 2015.


Men nu kommer denna EP som heter California airport love, Det låter lovande och det är det. Riktigt bra EP som jag kommer att spela ofta. Den är rätt ok men ändå är det covern som lyfter hela skivan och det är bara så bra som Amason kan göra, 

Kan man hoppas på en liten cover EP nästa gång. Det skulle vara intressant måste jag erkänna. I Want To Know What Love Is är ett mästerverk i Amason s version
och jag kan inte sluta spela den. Gåshud



Betyg 4/5

Kommentarer