LP - Skivor : Slowgold - Slowgold 2012


Omslaget till LP:n




Baksidan med låtlista + Band Info

Texterna finns på ett text blad
Bild 1

Texterna finns på ett text blad
Bild 2

Skivpåsen är svart 

Etiketten 






Musiker


Oskar Bergenheim - Trummor , Percussion & Kör
Tammy Karlsson - Bas Christian Dyresjö - Bas & kör Truls Mörck - Elgitarr & Kör
Edvard Hernevik - Elgitarr , &  Piano
Amanda Werne - Violin , Munspel & Sång
Henning Sernhede - Elgitarr




Låtlista



A-Sidan


Clark
Lurad Igen
Hundarna
Visdom Hos En Oviss


B-Sidan 

Mysterier
Havet
Mörka Den
Blodsband
Låna Dig

Limiterad i 500 ex




Slowgold s musik har jag bloggat om tidigare eftersom jag har
alla hennes skivor sedan tidigare.

Slowgold – Ett Ljus Från Förr EP Collection White 2015
Slowgold - Drömmar 2017




Ett Ljus Från Förr EP Collection Till vänster
Glömska till Höger

Stjärnfall till vänster
Drömmar till höger


Utom hennes debutplatta som jag trodde att jag inte skulle få tag på .
Men med lite tur och en beställning från Bengans så läste det sig.
Slowgold har blivit med tiden en av mina stora favoritartister av psykadelisk Prärierock, Mjukt och vackert på samma gång, samtidigt som det finns en liten tyngd i skivan som ändå gör att skivan håller hela vägen. Det är något ändå med hennes musik som griper tag i mig.

Luta dig tillbaka och bara njut av musiken. Jag blir alltid kär när jag lyssnar på hennes musik och jag kommer nog inte att sluta i första taget.
Skivan är bra men ändå är det något som saknas eller är den helt enkelt perfekt.



Jag älskar demma skiva, nästan det kommer att ta ett varv till innan jag kommer att hylla denna skiva till skyarna

Betyg 3,5/5

Kommentarer