LP - Skivor : Kebnekajse - Resa Mot Okänt Mål 1971

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista

Reklam på Skivpåsen Bild 1

Reklam på Skivpåsen Bild 2

LP:n är svart 

Etiketten 








Musiker



Pelle Ekman - Trummor
Kenny Håkansson - Gitarr, Sång
Bella Linnarsson - Bas
Rolf Scherrer- Gitarr


"Homo sapiens kör"
Gunnar Andersson - Kör
Mats Glenngård - Kör
Pelle Lindström - Kör
Thomas Netzler - Kör


Låtlista

A-Sidan

Tänk På Livet
Frestelser I Stan
Orientens Express
Resa Mot Okänt Mål


B-Sidan


Jag Älskar Sommaren
Förberedelser Till Fest
Kommunisera





Äntligen säger jag , som jag har letat efter denna skiva på Vinyl.
CD-utgågvan ledde mig till en livslång kärlek till bandet Kebnekajse.

Har bloggat väldigt mycket om detta band, Men jag saknar en del vinylutgåvor av vissa skivor , vill ha deras katalog på vinyl & på CD. Så till slut så såg jag ett ex på Bengans i Linköping, men när jag skulle ha den så hade någon redan plockat den,
Men en dag senare så hade fått in ett exemplar till som var lite dyrare än den andra utgåvan. Men detta var en original press så jag a att jag skall ha den.

Så det blev ett köp som sagt. Vad annars. Skivan är en riktigt guldklimp som jag har länge velat ha.

En riktigt kalas skiva som jag alltid kommer att gilla.Ni som har hört denna vet vad jag talar om . Skön Psykaldeisk Rock med härliga Gitarrer Bas och trummor.
Det kan bara helt enkelt bli hur bra som helst.

Kanske en av Kebnekajses bästa skivor kanske Kanske inte.
Den listan kommer jag nog aldrig att göra för det är omöjligt att svara på.




Betyg 5/5

Kommentarer