LP - Skivor : Kebnekajse - Kebnekajse III 1975

Omslaget till Vinylen 

Baksidan med låtlista

Reklam på Skivpåsen bild 1

Reklam på Skivpåsen bild 2

Vinylen är svart som vanligt

Etiketten 



Musiker



Hassan Bah - Congas, Timbaler, Congoma, Klocka, Sång
Ingemar Böcker - Gitarr, Sambaros
Pelle Ekman - Trummor, Sång
Mats Glenngård - Fiol, Gitarr, Mandolin, Sång
Kenny Håkansson - Gitarr, Fiol, Sång
Göran Lagerberg - Bas, Sång
Pelle Lindström - Munspel, Fiol, Tamburin, Sång
Thomas Netzler - Bas, Sång, Trumma



Låtlista

A-Sidan


Leksands Brudmarsch
Polska Från Härjedalen
Eklundapolskan
S:t John
Skänklåt Till Spelman

B-Sidan

Polska Från Bingsjö
Balladen Om Björnbär Och Nätmelon
Mariamá




Vi fortsätter med Kebnekajse på Vinyl tror jag. Vi hinner med en till. Detta är dock den sista för denna gång. Nu saknar jag bara Kebnekajse II (även kallad det blå albumet). Denna gång är det Kebnekajse från 1975. Denna gång är det ren folkmusik som gäller och det är med styrka och kärlek.

Denna har jag redan i min samling på CD. Men vinylen har jag äntligen hittat som tur är. Skivan är en bortglömd pärla i min bok. Här finns härliga melodier och även stämsång konstigt nog, Men jag klagar inte som sagt.

Kebnekajse är och förblir ett av de bästa bandet i svensk musikhistoria.
Jag älskar den och kommer nog alltid att göra det



Betyg 5/5

Kommentarer