Musik på CD: Christian Liljegren - Kraft 2015

Omslaget till Cd:n

Baksidan med låtlista 

Booklett + CD

CD.n




Musiker 

Christian Liljegren - Sång
Torbjörn Weinesjö - Elgitarr
Olov Andersson - Keyboard



Låtlista


Music/The Show Must Go On - Medley
All Ära Till Dig
Jag Håller Hans Hand
Håll Mitt Hjärta
Skydd För Min Själ
Ett Liv
Som En Bro Över Mörka Vatten
Stad I Ljus
Kom Till Mej
Liv I Evighet

35 min

Vi fortsätter i samlingen och nu är det dags att ta sig ann Christian Liljegren soloplatta från 2015.
Kraft heter den och är en ren Gospel skiva. Christian Liljegren är för övrigt sångare i Kristna AOR bandet Narnia. Skivan Kraft är en härlig blandning med blandade känslor. Det är lite mjukare toner och texter, Dock finns det inslag av Opera ( All Ära Till Dig , Samtidigt så känns kompet litet som Sabaton s låt Carouls Rex ) och även klassiker på sitt eget sätt. Jag Håller Hans Hand är en Pelle Karlsson låt som växer sig starkare i denna version. Håll Mitt Hjärta är en Björn Skifs cover som jag inte klarar av , Den är för uttjatad, Skivan är väldigt lugn och behaglig Gospel varvat med många guldkorn, Hans version av Som En Bro Över Mörka Vatten är en av de starkaste låtarna på skivan .

Skivans stora spår är nog Jerusalem covern Kom Till Mig, Gåshud måste jag säga.

Skivan är en överaskning som slår mig med häpnad och jag kan bara luta mig tillbaka och bara njuta av den. Skivan växer för varje gång man spelar den.




Musikvideon till Jag Håller Hans Hand 



Hittar ni den så köp

Betyg 3,5/5

Kommentarer