LP - Skivor : Bo Hansson ‎– Music Inspired By Lord Of The Rings 1970 / 1974

Omslaget till LP:n
Riktigt läckert  
Baksidan med ringen och en bild på Bo Hansson



Skivpåsen är vit

LP är svart 

Etiketten har en Charisma Logga






Musiker

Bo Hansson - Orgel, Gitarr, Moog Synthesizer & Bas
Rune Carlsson - Trummor & Congas
Gunnar Bergsten - Saxofon
Sten Bergman - Flöjt




Låtlista



A-Sdian

Leaving Shire
The Old Forest; Tom Bombadil
Fog On The Barrow-Downs; The Black Riders
Flight To The Ford; At The House Of Elrond
The Ring Goes South


B-Sidan

A Journey In The Dark
Lothlorien
Shadowfax
The Horns Of Rohan; The Battle Of The Pelennor Fields
Dreams In The House Of Healing
Homeward Bound
The Scouring Of The Shire
The Grey Havens


En skiva som jag redan har på CD. Men när den kom in på jobbet så kunde jag bara inte låta bli att
köpa den. Klassiker med stort K och en stor favorit i min samling.
har redan lyssnat på den många gånger.  Tröttnar aldrig på den måste jag erkänna,
Det verkar som att man alltid hittar något nytt när man lyssnar på den. 
Själv så har jag nog hört den lite över 50 gånger jag har lyssnat på skivan
(Om man räknar både LP / CD och MP3 lyssnande 

Hittar ni den så köp köp 
Detta är utan tvekan en tidlös klassiker som kommer att växa mer och mer.


Betyg 5/5 

Kommentarer