Vinylsinglar : MCC (Magna Carta Cartel) - Sway 2017

Omslaget till Singeln

Baksidan med låtlista m.m.

Skivpåsen är svart

Singeln lika så
A-Sidan

B-Sidan med MCC logga på 





Musiker 


Martin Persner - Gitarr & Sång
Pär Glendor - Gitarr & Synth
Arvid Persner - Gitarr & Trummor



Gästmusiker

Fia Kempe - Sång



Låtlista


A-Sidan

Sway


B-Sidan


Sunsettlers [Synthwave Remix by Sono Tono]










Kan verkligen bara en låt förändra hur man lyssnar på musik? Ja kanske i detta fallet om man får svara på sin egna fråga. Andledningen till att jag frågar är helt enkelt att för ett par månader sedan som vi alla vet så gick Omega ut att han inte längre var en del av Ghost längre.
Men att MCC (Magna Carta Cartel) skall återuppstå, ock att nytt material hade spelats in. 
Låten i fråga var Sway, som egentligen kom 2009 om jag har tagit reda på rätt info


MCC (Magna Carta Cartel) - Sway


Jag tänkte att jag måste klicka på för att lyssna på,
Det var som att ha sett ljuset eller få en riktigt skön känsla i kroppen, vet inte vad det var men man blev kär på något sätt. Trotts att man bara hör en kort syntslinga. Textraden
” Stops for a blink, letting the mask fall to ground”.


Det slog ner direkt, jag spelade youtube videon om igen och igen.
Sedan när jag fick reda på att Sway skall släppas på 7 -tums singel så visste jag att jag måste ha den.
Som tur är så fick jag tag på ett exemplar via Bengans.

Så fort nålen släpps på skivan så är det samma härliga kärlek igen.


Magna Carta Cartel har blivit med tiden ett stort favoritband för mig och jag måste säga att jag personligen är glad över att Magna Carta Cartel har kommit tillbaka på sitt eget sätt.
Visst det är väldigt synd att Ghost och ghoulsen bråkar, 

Men i slutändan kanske var detta som var bäst för bandet. Men vad vet jag mer än att jag gillar Magna Carta Cartel mycket mera än Ghost. Så måste man välja sida eller bara sitta och njuta av musiken (i så  fall så är jag på Magna Carta Cartel sida),

Sway är ett lyckopiller som jag älskar mer & mer.



Betyg 5/5

Kommentarer