LP - Skivor : Siena Root - A Dream Of Lasting Peace 2017

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista

Uppviket med bandet till vänster & texterna till höger

Skivpåsen är vit

LP:n är läckert Grön

Etiketten 

liten lapp på omslaget






Musiker



Sam Riffer – Bas
Love Forsberg – Percussion
Erik Pettersson – Orgel
Samuel Björö – Sång
Matte Gustavsson – Gitarr



Låtlista


A-Sidan



Secrets
Tales Of Independence
Sundown
The Piper Won’t Let You Stay
Outlander

B-Sidan

Growing Underground
Empty Streets
No Filters
Imaginarium
The Echoes Unfold

limiterad i 750 ex



Siena Root släpper äntligen nytt material efter 3 år. Jag har sett fram emot det länge och väl.
Bandet blir tajtare för varje släpp i enligt mig. Det är härliga vibbar av retro rock,
Men även lite mera på sitt eget sätt.
Det är mera svävande och även en liten skvätt av Deep Purple.
Siena Root har på denna skiva blivit lite bättre än Deep Purple.
På sitt eget sätt, Siena Root är värdiga avtagare när Deep Purple skall lägga av snart. (enligt min mening).


Bandet är inte rädda för att ta ut svängarna och bjuda på oväntade infall som tar med lyssnaren på en småpsykedelisk resa. orgeln & gitarrerna har fått lite mera utfyllnad.
Även trummorna är lite starkare, Sången sitter dock perfekt, Det är nog det som gör bandet så unikt på det sättet. Om jag fick önska en sak till nästa skiva så vore det att bandet kunde ta ut svängarna mera. Lite mera jam eller lite utfyllnad. Skivan känns lite för kort på sitt eget sätt.
Eller så är det att jag vill ha mera av Siena Root s musik.

Men i det stora hela så skall jag inte klaga. Bandet är på topp med denna skiva.
Hoppas på att de kommer att ge sig ut på turné här i Sverige snart.
Skulle gärna vilja se bandet i Linköping. Det skulle nog vara en upplevelse i sig.


Siena Root har nog kanske gjort årets skiva,
Det kommer att bli svårt att sätta ihop listan i slutet av året.



Betyg 5/5

Kommentarer