Vinylsinglar : Sweet - Fox On The Run 1975 / 2017 RSD

Omslaget till 12-tummaren

Baksidan med låtlista

Skivpåsen är vit

Vinylen är Gul färgad

Etiketten 






Musiker


Brian Connolly – Sång
Steve Priest – Bas, Sång
Mick Tucker – Trummor, & sång
Andy Scott – Gitarr, Synt, Sång



Låtlista



A-Sidan


Fox On The Run (Single Version)
Fox On The Run (Album Version)


B-Sidan

Fox On The Run (Jay Frog & Amfree Remix)


RSD 2017 release.
Re-issue of 1974 single, backed with a new remix.
"Taken from the original soundtrack of the hit movie GUARDIANS OF THE GALAXY 2"



en liten skönhet som kom till RSD 2017.  Visst är den vacker. Samtidigt så är jag faktiskt glad över att jag har fått tag på denna utgåva. Det är en del minnen för mig.
En bit av min barndom eftersom alla gick framåt musik mässigt men själv så gick jag bakåt och lyssnade på 60 , 70 , 80 - tals musik så det är med härliga känslor jag lyssnar på Fox On The Run.
Låten sitter i mitt huvud länge och det är med kärlek jag lyssnar på denna 12-tums singel.
Låten har hjälpt mig många gånger när allt har känns konstigt och segt. även lite deppigt faktiskt måste jag erkänna. Men så fort jag har lyssnat på denna så har det kännts bättre efteråt.

Klassiker med stort K

Betyg 5/5

Kommentarer