Vinylsinglar : John Wildcat, Jimmy Larsson - Rock N Rollen Lever Än 2017

Omslaget till singeln
Härligt på sitt eget sätt.

Baksidan med låtlista och band info

A-Sidan 

B-Sidan 






Musiker



John Wildcat - Akustisk Gitarr , Trummor & Sång
Jimmy Larsson - Akustisk Gitarr & Sång







Låtlista



A-Sidan


Häng Med På Party
Mitt Leksakståg

B-Sidan

Rock N Rollen Lever Än
Sånt Är Livet (You Can Have Her)




Min käre vän och skolkamrat är i farten igen och släpper ut lite ny musik, denna gång en liten cover EP som kom ut för ett par månader sedan. En liten rockabilly hyllning som jag hoppas att flera kommer att få upp ögonen för. Hoppas kan man alltid , Han finns på Spotify men jag är mest glad över att han ger ut skivor. Han är riktigt bra musik och har en skön röst. (Jag erkänner att jag aldrig har sett John Wildcat live än). Det grämer mig lite måste jag erkänna, jag har sett en konsert av hans gamla uppsättning då han körde med The Grearheads.. Men någon gång så är det dags att se John Wildcat live.

Men det är skönt sväng och samtidigt så är jag lite förvånad över låtvalet.
Häng med på Party & sånt är livet. Schlagers i rockabillytappning. Riktigt bra som sagt.
Men jag klagar inte som sagt. 
Samtidigt om man lyssnar riktigt noga i slutet på låten  "Rock N Rollen Lever Än" så finns det ett litet meddelande till oss lyssnare. Ironi eller allvar det är frågan jag inte riktigt kan besvara.
Men det finns ett litet korn av sanningen i meddelandet



Betyg 3/5

Kommentarer