Vinylsinglar : John Wildcat - En Rockabillyhyllning Till Jailbird Singers 2017

Omslaget till singeln 

Baksidan med låtlista m.m. 
A-Sdian



B-Sidan

Etiketten Bild 1 

Etiketten Bild 2






Musiker 

John Wildcat - Spng , Gitarr , Ståbas



Låtlista



A-Sidan

Barnatro
Där Björkarna Susa
Jungman Jansson


B-Sidan

Mördar-Anders
Rulla På, Rulla På
Han Har öppnat Pärleporten


Min käre vän och skolkamrat är i farten igen och släpper ut lite ny musik, denna gång en liten cover EP som kom ut för ett par månader sedan. En liten rockabilly hyllning som jag hoppas att flera kommer att få upp ögonen för. Hoppas kan man alltid , Han finns på Spotify men jag är mest glad över att han ger ut skivor. Han är riktigt bra musik och har en skön röst.

En litet nyutgåva denna gång. Denna skiva släpptes för något år sedan. (2015).
men nu har den kommit på 7-tums EP. Samma sköna stuk dock denna gång en hyllning till
Jailbird Singers. Dock är jag lite förvånad över att de tar med Barnatro & Pärleporten.
Men det är bara ett roligt plus på sitt eget sätt. Samtidigt så finns här även en cover på Mördar- Anders som Cornelis Vreeswijk har skrivit.

Kanske för fansen men jag klagar inte. Skön Rockabilly och en ärlig hyllning.



Betyg 3,5/5 

Kommentarer