LP - Skivor : Slowgold - Drömmar 2017

Omslaget till LP:n 
Baksidan med låtlista



Skivpåsen ser ut så här

LP:n är svart

Signerad utgåva

Etiketten 

En liten lapp på omslaget. 








Musiker

Johannes Mattsson - Bas
Erik Berntsson - Trummor
Amanda Werne - Sång , Gitarr , Munspel & Keyboards




Låtlista



A-Sidan

Karusellen
Väntar
Andetag
Staden
Sommarhus


B-Sidan

Drömmar
Stjärna
Sammetsmorgon
Orden
Evighet 


Det kanske inte faller alla i smaken, Men efter 2 album på Gaphals så var det dags för Slowgold att gå vidare och nu hittar vi henne på skivbolaget Playground istället.
Så i början av detta år så kom hennes 4:de skiva Drömmar ut.


Slowgold har jag bloggat om tidigare, så jag blev lite förvånad över att det fanns alla redan nytt material med henne och i början på året så kom hennes nya skiva i början av detta år.

Vad skal man säga. Kanske är det hennes starkaste skiva som jag lyssnar på.
Härlig musik och små finurliga och poetiska texter som ändå lyfter skivan för varje gång man lyssnar på den. Älskar du Psykadelisk Prärierock så är detta perfekt för dig.

Det är en härlig blandning av både spacerock och progg, lyssna och dröm dig bort till en annan dag som bara blir bättre och bättre för varje gång. Men det är en sak som skilljer Drömmar från hennes tidigare skivor .
Nu är det lite mer flummig pop a’la Dungen. Texterna är dock lika egensinniga som förr och bygger vidare på en proggtradition i blandningen av realistiskt och poetiskt.

En härlig och stark skiva som jag kommer att hålla högt på listorna när året är slut.
Bästa spår är nog Karusellen & Väntar , men även låten Evighet sticker ut lite.


Men det finns en liten sak som stör mig på sitt eget sätt. Skivan är ca 29 min lång, för många så kanske det räcker men jag hade gärna sett lite längre låtar, 1- 3 min låtar är lite väl för kort ibland kan jag tycka. Men mycket vill ha mer som det heter så jag får vänta tills det är dags för nästa skiva.,






Karusellen finns på youtube
Lyssna och njut






Låten Drömmar live från Studio Oodion
Lyssna och njut




Betyg 5/5

Kommentarer