LP - Skivor : Kaipa DaCapo ‎– Dårskapens Monotoni 2017

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista & musiker

Uppviket Bild 1

Uppviket Bild 2 
Booklett Bild 1



Booklett Bild 2

Booklett Bild 3

Booklett Bild 4

2 LP är det
Skivpåsen är svart

2 Mörkblå LP- Skivor

Etikett LP 1

Etikett LP 2

Kort på Bandmedlemmarna följde med utgåvan

Kort på Bandmedlemmarna följde med utgåvan

LP.n till höger & CD:n till vänster.
Hade dock CD:n innan
så självklart så blev det ett Vinyl köp med






Musiker


Roine Stolt - Gitarr,
Ingemar Bergman - Trummor
Tomas Eriksson - Bas
Max Lorentz - Keyboards
Michal Stolt - Sång, Keyboards & Gitarr.


LP 1 A-Sidan


Dårskapens Monotoni
Vi lever Här

LP 1 B-Sidan

När Jag var En Pojk
Spår Av Vår Tid


LP 2 A-Sidan
Tonerna

LP 2 B-Sidan

Det Tysta Guldet
Monoliten



Ny månad all redan , vad tiden går fort.  Jag vet att det har varit lite sitlla på bloggen.
De har renoverat min lägenhet och mycket på jobbet samtidigt. Men nu är det äntligen dags igen. Det har blivit en en del skivköp så det fylls sakta men säkert på med mera skivor till bloggen .
Men nog om det nu kör vi på igen 


Vi börjar med denna skönhet. 

Gamla symfonirockarna Kaipa har ju återuppstått i ännu en reinkarnation som kallas Kaipa da Capo. Bandet består av de tre originalmedlemmarna Roine Stolt på gitarr, Ingemar Bergman på trummor och Tomas Eriksson på bas och kompletteras av Max Lorentz på keyboards och Roines bror Michal Stolt på sång, keyboards och gitarr. Det betyder alltså att samtliga originalmedlemmar i Kaipa nu är i gång igen men i två olika konstellationer eftersom Hans Lundin kör vidare under Kaipa-namnet (med sju plattor utgivna sedan 2002) tillsammans med andra musiker. Kaipa da Capo har nu till slut släppt en platta med nyskrivet material

Jag vet att jag allaredan har denna skiva på CD. 
Men när jag fick reda på att det skulle komma en LP.-utgåva så blev jag väldigt glad.
Men hur skulle man få tag på den tro. frågade bandet via messinger men det rann ut i sanden.
Som tur är så hade Ginza denna utgåva så det blev självklart en beställning. 
Samtidigt så höll jag i skivan och undrade om jag behövde den eller inte eftersom jag hade den redan på CD. Men jag är glad ändå. 

Skivan växer för varje gång man lyssnar på den och eftersom det är något visst med Vinyl så, 
självklart så köper man den. 

Jag älskar den som sagt. 

Så ut med er och  KÖP KÖP !!!!

Vet även att det kommer en live skiva snart med detta band så jag väntar med spänning. 








Betyg 5/5

Kommentarer