LP - Skivor : Aqua - Aquarium 1997 / 2017 RSD Blue

Omslaget känner nog alla till

Baksidan med låtlista

texterna finns på skivpåsens ena sida

Skivpåsen med info

LP:n är läckert Blå

Etiketten 







Musiker

Bee – backing Sång
Marian Binderup – Kör
Mogens Binderup – Kör
Vivian Cardinal – Kör
Douglas Carr – Gitarr
René Dif – Sång
Claus Hvass – Gitarr
Kati – Kör


Låtlista


A-Sidan

Happy Boys & Girls
My Oh My
Barbie Girl
Good Morning Sunshine
Doctor Jones
Heat Of The Night


B-Skivan

Be A Man
Lollipop (Candyman)
Roses Are Red
Turn Back Time
Calling You
Didn't I
Limiterad utgåva till RSD 2017


Visst jag kunde inte låta bli när denna skiva kom ut på RSD 2017. Köpte faktiskt 2 exemplar. Ett exemplar till flickvännen och när jag stod där i kassan så blev det ett ex till mig.
Så hon blev överlycklig men jag fick en konstig min av killen i kassan.

Det var tydligen flera personer som hade köpt denna utgåva. å det kan jag förstå, för vissa så var detta barndom och nostalgi för vissa.
Men visst den var banbrytande på sin tid när den kom ut 1997. plötsligt så var det ändå rätt ok att lyssna på denna grupp.
Aqua bröt mark på sitt eget sätt. Samtidigt så var nog detta en del av många personer som är födda i slutet på 80-talet och även i början på 1990. 

Japp jag erkänner jag lyssnade lite på denna skiva när den kom 1997. Men det står jag för,


En del låtar kommer man ihåg och en del låtar har man aldrig hört.
Alla har väl hört låtarna Happy Boys & Girls , My Oh My & Barbie Girl & Roses Are Red.
så för mig är detta en blandning av nostalgi men det är nog inte ofta jag kommer att lyssna på denna skiva. Fast det beror på vilket humör man är på tror jag.



Roses Are Red finns på Youtube


Barbie Girl finns på Youtube(Vad gammal jag känner mig)


My Oh My finns på Youtube



Men jag skall väl inte klaga ändå.
Skivan är rätt ok och rätt så nostalgisk för mig. även om tuggummi pop / trance är inget för mig så finns det ändå något där som jag vissa stunder kan nynna på. Men det skäms jag lite för.
Betyg 3,5/5 

Kommentarer