LP - Skivor : Gösta Berlings Saga - Sersophane 2016

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista

Skivpåsen är Vit

LP:n är svart

Etiketten 








Musiker



Einar Baldursson - Akustiska, Elektriska & lap-stålgitarrer
David Lundberg - Fender Rhodes, Mellotron, synths -
Gabriel Hermansson - Bas, Moog Baspedaler
Alexander Skepp - Trummor, Slagverk, synth

Låtlista



A-Sidan

Konstruktion
Sersophane
Fort Europa


B-Sidan

Dekonstruktion
Channeling the Sixth Extinction
Naturum 


Limiterad Utgåva i 500 ex på Svart Vinyl





Gösta Berglings Saga är ett band om jag bara har hört talas om. Men så till slut så fick jag tag på ett ex av deras senaste LP. 6 låtar bara det var konstigt men det stämmer faktiskt , det är ingen EP utan ett helt album. (Den längsta låten är på ca 15 min).

Det är en blandning av både Progressive Rock , Kraut och även lite Kultivator vibbar.
Men det är väldigt svårt att lyssna på skivan första gången. Andra gången med och även tredje gången. Men sedan så exploderar det i bara nya saker att upptäcka.


Skivan är lite ojämn men ändå är det ibland snudd på ett mästerverk., Kanske en klassiker på sitt eget sätt. Men jag hoppas att flera kommer att upptäcka denna skiva,


Lyssna på Spotify om ni vill. Annars så beställer ni denna skiva direkt.
Ni kommer att tacka mig





Betyg 3/5

Kommentarer