LP - Skivor : TID – Fix Idé 2016

Omslaget till LP:n 

Baksidan med Låtlista

LP-uppviket

Bandets Logga

Skivpåsen är svart

LP:n är Orange

Etiketten är riktigt snygg måste jag säga








Musiker


Claudio Marino - Sång
Simon Söderberg - Gitarr
Arvid Persner - Trummor
Martin Persner - Gitarr

Gästmusiker

Sofia Kempe (The Great Discord)





Låtlista


A-Sidan

Bom Shiva
Dumhetens Gudinna
Aurora Surrealis

B-Sidan

Solens Nya Namn
Demimond
Nadir  (akustisk) 


Skivan är ca 30 min lång
Limiterad i 200 ex




Nu är det äntligen dags att ta sig Tid med TID. (Förlåt vitsen). Nåja skämt åsido.
Bandet TID har jag varit nyfiken på länge och väl och de småsnuttar jag har fått reda på så har jag frågat länge och väl om det äntligen är dags att släppa nytt material. Så i slutet av oktober 2016 så kom denna skiva ut och självklart så blev det ett köp på LP & på CD.

Men ändå så har den blivit liggande tills nu. Trodde faktiskt att jag hade bloggat om denna skiva,
Tänk så fel man kan han ha. Nåja det är inget att göra åt. Nu skall det äntligen bli av.

Så som sagt Nu är det äntligen dags att ta sig Tid med TID,

Det är väldigt svårt att sätta en etikett på TID, Vissa kallar det Post-punk , Deppig syntmusik ,
Heavy Metal (Om man skall använda Discogs). Så det är en härlig blandning av allt måste jag till slut säga.

Musiken är mörk och lite speciell på sitt eget sätt. Dock är det lite Growl , men i detta fall så gör det inget. Allt sitter rätt bra ändå. Samtidigt så beror det på lite också vilket humör man är på tror jag.
Det kan upplevas lite deppigt för vissa, eller så är det en rejäl överraskning som ligger och väntar för dig när du har köpt skivan.


Musiken tar nog för sig själv att detta är ett band du måste kolla upp.
Tvångsköp ifall ni ser den i skivaffären


Aurora Surrealis 



Tid - Dumhetens Gudinna. Official lyric video.



Själv så ångrar jag lite att jag inte hade tid att lyssna på den under 2016 eftersom den skulle ha hamnat rejält högt på listan. Men det är lätt att vara efterklok. 
Ett mästerverk men spela den ett par gånger så skall du se att skivan växer rejält

Betyg 5/5

Kommentarer