LP - Skivor : Deep Purple - All I Got Is You EP 2017

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista

Skivpåsen är vit

LP:n är Svart

Etiketten 







Musiker


Ian Paice – Trummor
Ian Gillan – Sång & Munspel
Roger Glover – Bas
Steve Morse – Gitarr & Sång
Don Airey – Keyboards


Låtlista


A-Sidan

All I Got Is You (Album Version)
Simple Folk (An Solo Guitar Improvisation By Steve Morse)
Above And Beyond (Previously Unreleased Instrumental Version)


B-Sidan

Time For Bedlam (First Take From The Album Recordings)
Highway Star (Previously Unreleased Live Version)


EP.n är ca 20 min lång


Japp äntligen så kommer det lite nytt Material med Deep Purple.

Det ser jag fram emot (vet redan att skivan har kommit ut.).

Men däremot så såg jag att det skulle komma ett par singlar med bandet så det kändes som att det skulle vara något att köpa. (Har väldigt svårt att motstå singlar. Som ni vet). Så det var väl klart att det skulle bli ett köp av denna singel,, Både CD-utgåvan och även 10-Tums singeln.

Vi fortsätter med nästa singel av Deep Purple All I Got Is You EP är det denna gång

All I Got Is You är en skön liten pärla som jag inte riktigt kan sätta fingret på,
Det är något med den låten men jag vet inte riktigt vad det är som klickar till
Kanske en låt som med tiden växer på skivan med tiden
är lite kluven måste jag säga.

Simple Folk är en kort liten gitarr Improvisation Steve Morse som jag inte riktigt vet varför denna finns här. ???? , utfyllnad kanske vem vet.



Above And Beyond (Instrumental Version) 

Här kommer en rejäl överaskning måste jag säga på mitt eget sätt.
Låten ger mig alltid gåshud vare sig med eller utan text så är denna en av Deep Purple s bästa låtar som bara sprutar fram kärlek och glädje för mig. En riktigt härlig och bra låt.


Time For Bedlam (First Take Instrumental Version)


Första tagningen för denna låt är ändå lite svagare på något sätt. Vet inte om det är för att sången inte är pålagd. Men det är väl en tolkningsfråga som det heter. Men man skall ändå inte klaga som sagt rätt ok


Highway Star ( Live Version The Now What?! Live Tapes Vol 2)


En klassiker med stort K som sagt men ändå är den lite uttjatad på sitt eget sätt.
Men jag skall väl ändå inte klaga ändå.


Men överlag så är jag väldigt överraskad över att Deep Purple fortfarande kan prestera och samtidigt bara rocka loss och ge oss fans vad de vill ha.
Även om det ibland kan bli lite för mycket utgåvor.
Men som sagt ändå rätt bra. Är väl mest för samlare men ändå, Betyget blir där efter.




All I Got Is You EP LP:n till vänster
All I Got Is You Till höger högst upp
Time For Bedlam till höger längst Ned

Är man samlare så är man 






 All I Got Is You  finns på Youtube
Lyssna & njut






Betyg 4/5 

Kommentarer