LP - Skivor : Rush - 2112 1976

Omslaget till LP:n

Baksidan med bandet

Uppviket + Låtexterna

Skivpåsen är vit 

LP:n är Svart

Etiketten 




Musiker

Alex Lifeson - Gitarrer
Neil Peart - Trummor
Geddy Lee - Elbas, Sång

Gästmusiker

Hugh Syme - Keyboards på "Tears"




Låtlista



A-Sidan

2112


A-I Overture
A-II The Temples Of Syrinx
A-III Discovery
A-IV Presentation
A-V Oracle: The Dream
A-VI Soliloquy
A-VII Grand Finale


B-Sidan

A Passage To Bangkok
The Twilight Zone
Lessons
Tears
Something For Nothing




Nu kommer vi till en skiva som jag alltid har hört skall vara detta bands bästa album.
Oavsett skiva så är det så helt enkelt enligt vissa, Själv så skall jag inte sticka under stol med att jag aldrig har hört detta band mer än 1 till 2 låtar. Så det är verkligen dags tänkte jag.

En dag så såg jag denna skiva på Facebook till Salu. Så det blev ett köp av denna LP.
Skivan jag talar om är RUSH – 2112.



Det är med blandade känslor jag lyssnar på denna skiva. Vilket mästerverk inom Progressive Rock.
Kanske bättre än Yes – Closer To The Edge. Dock klår den inte Pink Floyd- The Darkside Of The Moon.



Vilket band och vilket Sound på denna skiva. En riktigt Prog pärla. 40 min är precis lagom
(eller för kort) Det beror på hur man ser det. I mitt fall så är den perfekt. Inte tråkigt någonstans.
Allt bara flyter fram och det är det bästa på sitt eget sätt. Allt bara sitter.
Kanske är detta början på en Resa som jag verkligen hoppas på att jag kommer att haka på.
De flesta har talat sig varm om RUSH musik å jag kan verkligen förstå varför.



Kommer nog att spela denna skiva många gånger denna kväll.
En riktigt bra och härlig start på Mars.


Hittar ni denna så tveka inte att köpa den , Kalas skiva










Betyg 5/5

Kommentarer