LP - Skivor : Det Jordiska, Eterkropp - Utan felen dör vi 2017

Omslaget till Singeln

Baksidan med låtlista m.m.

Skivpåsen är vit

LP:n är svart

Etiketten  

B-Sidan

Etiketten 






Musiker


Det Jordiska

Sebastian Holmlund - Bas
Isak Falk-Eliasson - Elgitarr
Daniel Laestadius Johansson - Elgitarr & Sång
Linus Johansson - Orgel & Synthar
Emmy Anjou - Trummor




Eterkropp

Jesper Lindqvist - Bas , Orgel & Piano
Malin Skarin - Trummor
Erik Karlsson - Elgitarr , Synth, Kör & Percussion
Mats Wikström - Sång






Låtlista



A-Sidan Det Jordiska


Det jordiska I
Den jordiska
Där kommer något
Doom Jrd (Instrumental)




B-Sidan Eterkropp

Sökaren
Jag kommer att dö
Då blir allt bra
Kärleksvisa
Nåt i stil med Örnsköldsvik





Vad kan detta vara egentligen tänkte jag när jag höll i denna skiva.
Hittade den på Bengans i Linköping för ett tag sedan.

Men jag ger den en chans, Man måste chansa i livet inte sant.
En split LP med två band på samma skiva.

På A-Sidan hittar vi bandet Det Jordiska som spelar lite indie rock och även lite svävande musik.
(Tänker på den instrumentala låten). Det är blandad kompott musik som kommer fram.
Inde – Rock varvat med lite psykedelisk musik. Men det är lite svårt att förklara.
Man måste lyssna själv för att uppleva känslan. Men jag klagar inte.

En trevlig bekantskap för mig så jag hoppas på mera musik ifrån dom
A-Sidan är ca 17 min lång och man vill verkligen höra mer så jag hoppas på ett helt album






B-Sidan

Eterkropp heter bandet och är från Luleå,
Detta band var det lite värre med måste jag säga. Det var inte min musik.
Ledsen men det går inte att lyssna på enligt mig.










Betyg på hela skivan 3/5

Kommentarer