LP - Skivor : Ulf Christiansson - I mina Drömmar 1982

Omslaget till LP.n

Baksidan med Låtlista

Textbladet ena sidan 

Textbladet andra sidan 

Skivpåsen är vit

Svart LP

Etiketten 





Musiker





Ulf Christiansson - Gitarrer, sång, kör
Peter Ljung - Piano, elpiano, orgel
Per Lindvall - Trummor, percussion
Backa Hans Eriksson - Bas, kontrabas
Lasse Jonsson - Gitarrer




Låtlista



A-Sidan

I Natt Så Kommer ...
Jag Vill Sjunga
Är Det Försent?
Visst Är Det Sant
Du Vill Börja Om


B-Sidan

I Dina Drömmar 
Leva Som Vi Lär
Låt Mej Tala Ut
Nu Skall Jag Lita
Jag Har En Bön




Första soloplattan från Ulf Christiansson. Kan det vara något för mig tro?
Jag trodde det och jag hade tydligen rätt vissa stunder.

Det är först hårdrock eller AOR vissa stunder och sedan så blir det väldigt lugn musik vissa stunder
Så det är väldigt svårt att lyssna på den första gången eftersom det blir så spretigt.

Men tro det eller ej så efter ett par varv så är den riktigt skön 80-tals pärla.
Kanske lite för mycket syntar men ändå.

Skivans starkaste låt & även den bästa är nog Nu Skall Jag Lita eller Nu Skall Jag Lita på Jesus. Låten fanns först med på Jerusalem s Its Mad singel.

Skivan växer varje gång. Men det kommer att ta många varv för en del att uppskatta den.


Betyg 3,5/5

Kommentarer